
Intertoys nieuwe hoofdpartner De Grote Sinterklaasfilm
Intertoys, de grootste speelgoedketen van Nederland, en Messercola Drama, producent van onder andere De Grote Sinterklaasfilm, bundelen de komende drie jaar hun krachten. Intertoys treedt tot en met 2027 op als hoofdpartner van De Grote Sinterklaasfilm en wordt daarnaast als exclusieve licentiehouder verantwoordelijk voor de ontwikkeling en verkoop van de officiële filmmerchandise.
De samenwerking gaat verder dan een traditionele sponsorovereenkomst. Intertoys speelt een zichtbare rol in het verhaal van de film, en zo keren de verhaallijn samen met de bekende personages uit de film terug in de najaarscampagne van de speelgoedketen. Het verhaal krijgt zo een extra dimensie in onder andere het bekende Intertoys Speelboek, de TVC, op de winkelvloer van de ruim 200 winkels én op Intertoys.nl.
Ook op het Intertoys PLAY-platform worden film en Intertoys op innovatieve wijze met elkaar verbonden. Bekende filmlocaties en Pieten keren terug in social content met onder andere de Intertoys Toy Testers en het (social) PLAYteam en in een gloednieuwe AR-game, waarin kinderen zelf in de huid kunnen kruipen van een Piet in opleiding.
Daarnaast maken ook de populaire YouTube-tweeling Quinn en Aaron dit jaar hun opwachting in De Grote Sinterklaasfilm. Als Intertoys-merkambassadeurs ontwikkelen zij dit najaar een online serie, te zien op hun YouTube-kanaal. In deze serie spelen zowel de filmkarakters als de Intertoys-campagne een centrale rol, gecombineerd met de bekende humor en sketches van Quinn en Aaron.
Al bijna 50 jaar het Pakhuis van Sinterklaas
"Ik ben ongelofelijk blij met het tot stand komen van deze meerjarige samenwerking waarin we het Sinterklaasfeest echt naar een nieuw niveau tillen binnen onze najaarscampagne", zegt Celvin de Bie, Head of Marketing bij Intertoys. "Intertoys is al bijna 50 jaar het Pakhuis van Sinterklaas en daarom is een combinatie met het grootste bioscoopavontuur van Sinterklaas een hele logische en krachtige match. We gaan door waar de film stopt en activeren de campagne op alle relevante touchpoints, van bioscoopzaal tot winkelvloer. Zo versterken we de komende jaren niet alleen het merk Intertoys als dé bestemming voor alles wat met Sinterklaas te maken heeft, maar ook de spanning en magie van het Sinterklaasfeest voor kinderen én ouders.”
Lucio Messercola, regisseur van De Grote Sinterklaasfilm, is trots op de meerjarige samenwerking met Intertoys: "Samen tillen we De Grote Sinterklaasfilm naar een nieuw niveau, waarbij het verhaal verder leeft buiten de bioscoop. Dankzij de exclusieve merchandise en de creatieve doorvertaling naar winkels, media en online kanalen, brengen we de magie van de film tot leven in de wereld van het kind. Van verkleedsetjes tot interactieve games: deze 360 graden campagne laat kinderen écht onderdeel worden van het avontuur."
"Wat het extra bijzonder maakt, is dat Intertoys ook voor ouders een bron van nostalgie is; zij kwamen er vroeger al voor hun verlanglijstjes. Dat maakt deze samenwerking een perfecte match: een feest vol herkenning, verbeelding en plezier, voor jong én oud. Precies dat sluit perfect aan bij onze missie om verbeelding, beleving en feestvreugde met elkaar te verbinden", aldus Messercola.
Exclusieve merchandise partner
Als officieel licentiehouder ontwikkelt Intertoys vanaf dit jaar een speciale productlijn die aansluit op de populaire personages en avonturen uit de film. Denk aan knuffels, knutselsets en cadeauartikelen die vanaf 1 oktober exclusief verkrijgbaar zijn in alle Intertoys winkels en webshop.
“Welk kind wil zich nou niet kunnen verkleden als Party Piet Pablo, een eigen stoomboot knutselen of spelen met een Kim Kado knuffel!? Met onze rol als licentiehouder en exclusief verkooppunt kunnen we naast de film en campagne nog meer connectie maken met de grootste fans van Sinterklaas en zijn Pieten in de aanloop naar Pakjesavond", aldus De Bie.
De Grote Sinterklaasfilm en de Verdwenen Verlanglijstjes is vanaf 1 oktober te zien in alle Nederlandse bioscopen.