HEMA introduceert kunststof wijnfles

01-07-2009 (09:47) - Marketing

HEMA introduceert deze zomer een nieuwe outdoor wijn: PIQNIQ. Een wine to go in een unieke lichtgewicht kunststof PET-fles. Eco-fiendly, want volledig recyclebaar en door het lagere gewicht minder CO2 uitstoot tijdens transport. RCLM Foodadvertising ontwikkelde in opdracht van DGS Wijnkopers de verpakking van de fruitige Vin de Pays de Côtes de Gascogne Blanc en Rosé. ‘Het ontwerp straalt fun & gemak uit, een handige meeneemwijn voor buiten. En dat in een verrassende en toch onmiskenbare HEMA look en feel’, aldus Rik Geijsen, RCLM.

De verpakking van de zomerse wijnen illustreert het outdoor karaker: luchtig en transparant. Een fles die in het oog springt door haar back to basic uitstraling. ‘Opvallend in de naam zijn de twee Q’s: in de Nederlandse taal komt dat praktisch niet voor. Dat vormde het aanknopingspunt en tevens het uiteindelijke beeldmerk van de fles’, ligt Geijsen toe. ‘De typografie sluit hierop aan en zorgt voor het specifieke HEMA gevoel. De klassieke letter op het vooretiket zorgt voor flair en verbeeldt de combinatie van een kwaliteitswijn met de uitstraling van een ‘wijntje’.’

Deze eerste wijn to go in plastic fles met schroefdop belooft bij HEMA een groot succes te worden. ‘Wij vroegen ons vrijwel meteen af: waarom staan deze wijnflessen niet allang in de supermarkt, bereikbaar voor een groot publiek? Door nieuwe technieken is het pas sinds kort mogelijk om wijn voldoende te conserveren in kunststof flessen, HEMA haakt hier als eerste grote publiekstrekker slim op in. Nooit meer slepen met zware flessen wijn en kurkentrekkers: wij verwachten dat we deze wijntjes veel gaan tegenkomen deze zomer’, aldus Geijsen.

RCLM Foodadvertising ontwikkelt creatieve campagnes in alle facetten: verpakkingsdesign, pure advertising, direct en online marketing, corporate identities, thematische campagnes, commercials en interieurinrichting.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch