Jaar lang gratis PR voor goed doel
PR-Bureau Continews zoekt een goed doel om twaalf maanden gratis voor te werken. Het bureau wil op deze manier hun kennis inzetten om een stichting verder te helpen.
Ieder jaar helpt het bureau een goed doel met haar PR-vaardigheden. Stichtingen kunnen zich inschrijven en maken op kans op een Continews Compleet Benelux jaarabonnement met een totale waarde van €60,000,-. Gedurende de samenwerking wordt maandelijks proactief nieuws gegenereerd. Eigenaar Casper van Diemen vertelt: “Er is natuurlijk niets mis met een financiële bijdrage aan een goed doel. Het is echter ook wel mooi om je skills gratis in te zetten om daarmee een goed doel vooruit te helpen. Ik denk dat we in een mooiere wereld zouden leven wanneer iedere organisatie dit doet. Het is daarnaast ook goed voor de samenwerking binnen ons team om ieder jaar samen als het ware een extra klant te bedienen maar dan met gesloten beurs.”
Voorgangers
Continews deed dit eerder al voor Stichting Ziekte van Pompe, Stichting Only Friends, Alzheimercentrum Amsterdam en afgelopen jaar voor Made Blue Foundation. Machiel van Dooren, medeoprichter van Made Blue Foundation vertelt over de samenwerking als gift: “Aangezien wij een stichting zijn proberen wij zo efficiënt mogelijk om te gaan met publiciteit. Dit betekent onder andere geen geld uitgeven aan dure marketing en reclame. PR zorgt ervoor dat wij desondanks online zichtbaar zijn. Sinds wij met Continews samenwerken groeien wij nog verder, omdat de verhalen die wij met bedrijven realiseren nu constant worden gedeeld.’’
Aanmelding
Voor goede doelen met een ANBI-status en CBF-keurmerk is het nu mogelijk om zich hier aan te melden. Aanmelden kan tot 30 april aanstaande. In de weken daarna zal de organisatie beslissen met welk goed doel er komend jaar samengewerkt zal gaan worden. 13 mei wordt de winnaar bekend gemaakt.