Jongeren vinden webshops op mobiel vaak tegenvallen

28-11-2019 (14:46) - Marketing

75 procent van de jongeren vindt webshops op mobiel vaak tegenvallen. Dat blijkt uit onderzoek van Fitzroy en Klarna onder 1.000 jongeren in de leeftijd 18-30 jaar in Nederland.
 
Klarna en Fitzroy hebben de leefwereld van Millennials en Generatie Z onderzocht om te ontrafelen wat hun drijfveren zijn en hoe zij de toekomst van online shopping zien. Daar is een whitepaper uit voortgekomen waarin vragen aan de orde komen als: hoe kunnen webwinkeliers de opkomende generaties aan zich binden zonder hun huidige klant uit het oog te verliezen? Hoe belangrijk is het werkelijk om als webretailer een purpose te hebben? Of hoe je moet omgaan met reviews in je webshop? Zo blijkt dat 94 procent van de jongeren product-reviews van anderen laat meewegen in hun online aankoopbeslissing. 
 

Nano-infleuncers

Volgens Pernille Kok-Jensen, Director Cultural Insights bij Fitzroy wil de nieuwe generatie dat merken duidelijk ergens voor staan. ‘Dat betekent dat zij, naast het bieden van frictieloze ervaringen, ook hun nek moeten uitsteken op het gebied van inclusiviteit en duurzaamheid. Merken moeten een voorbeeld stellen. Merken moeten dicht bij de doelgroep staan met authentieke nano-influencers die meer aanvoelen als peers. 70 procent zegt dat een merkidentiteit die bij hen past beslissend is om een merk of webshop te volgen.’
 

Retail Remixed

Weet je als webwinkel niet waar je moet beginnen? Stap 1: Zorg dat je geoptimaliseerd wordt voor mobiel, want 75 procent van de jongeren vindt dit nog tegenvallen, terwijl meer dan de helft liever online shopt op mobiel dan op de laptop. Stap 2: Peers zijn de nieuwe influencers. Het is dus slim om product-reviews van anderen zichtbaar te delen, aldus Kok-Jensen. 
 
De whitepaper ‘Retail Remixed’ is hier gratis aan te vragen.  
 

Bureaus

Media

Economisch