Jumbo lanceert nieuw foodmerk in Nederland en België
Na jarenlange ontwikkeling verschijnt er een nieuw foodmerk in Nederland en België dat exclusief verkrijgbaar is bij Jumbo Supermarkten. Het nieuwe merk, genaamd ‘Jumbo’s’, bestaat uit een breed assortiment aan kwaliteitsproducten en staat voor lekker, topkwaliteit én betaalbaarheid. Iedere productcategorie binnen het nieuwe merk is ontwikkeld op basis van actuele consumentenbehoeften en -inzichten.
Jorieke de Vries, Marketing directeur Jumbo Supermarkten: “Jumbo’s wordt vanaf 3 november groots gelanceerd in een 360-graden campagne. Hierin introduceren we Jumbo’s als een compleet nieuw merk dat de toon zet op het schap. Verrassend, spraakmakend en van onbetwiste kwaliteit.” Samen met Hotel l’Amour en topanimator Stefan Kunz zijn diverse video’s ontwikkeld waarin alle Jumbo’s producten per productcategorie elk in een geheel unieke wereld worden gepresenteerd. Dit wordt kracht bijgezet met outdoor, print, social en digitale uitingen. Ook in de Jumbo winkels wordt groots uitgepakt met proefstandjes, probeerkortingen en een feestelijke aankleding. “Jumbo’s is een nieuw merk, exclusief verkrijgbaar bij Jumbo. Dus natuurlijk maken we in de campagne zo af en toe een link naar Jumbo. Maar verder wijkt het in alles af van de campagnes die je van Jumbo kent.”
‘Jumbo’s’ mijlpaal in de geschiedenis van Jumbo
Ton van Veen, CEO Jumbo Supermarkten: “Klanten vragen steeds vaker naar producten waarbij topkwaliteit en smaak samenkomen met betaalbaarheid. Ook duurzaamheid wordt steeds belangrijker. Met het nieuwe merk Jumbo’s willen we onze klanten verrassen met een assortiment dat stuk voor stuk bestaat uit unieke producten van onbetwiste kwaliteit die sensationeel lekker zijn. Jumbo’s is geen huismerk, maar een compleet nieuw merk. Het onderscheidt zich positief van A-merken en dat tegen een scherpe prijs. Deze merkintroductie is een absolute mijlpaal in de geschiedenis van Jumbo. De Jumbo’s producten vinden klanten op het schap naast het vertrouwde Jumbo huismerk, dat focust op basisproducten voor een Jumbo prijs. Ook in dat assortiment blijven we investeren.”
Jumbo familiehandtekening
Op veel verpakkingen is de handtekening van de Jumbo familie te zien, met een persoonlijk berichtje waarom het zo lekker is. Zo is de handtekening terug te vinden op alle producten die de chefs van het Foodcollege hebben ontwikkeld. Colette Cloosterman-van Eerd namens de familie: “We zijn trots op Jumbo’s, een merk dat is geïnspireerd op klantwensen en gecreëerd met passie en een sterke focus op kwaliteit. Topkwaliteit tegen een scherpe prijs, omdat alleen het beste goed genoeg is voor Jumbo klanten. We hopen dat zij net zo enthousiast zijn als wij.”
Culinaire expertise
Jumbo’s is grotendeels samen met de chefs van het Jumbo Foodcollege ontwikkeld. De focus op innovatie en culinaire expertise vanuit het Jumbo Foodcollege hebben gezorgd voor mooie recepturen en ingrediënten. Daarnaast heeft iedere productcategorie binnen Jumbo’s een eigen vormgeving, waarmee het extra opvalt in de winkel. Het nieuwe merk combineert kwaliteit met betaalbaarheid en wil daarmee een alternatief voor bestaande merken op het schap worden.
Gezondere en duurzamere producten toegankelijk en betaalbaar maken
De eerste Jumbo’s producten op het schap zijn een reeks verse maaltijden, sauzen, koffie en ontbijtproducten zoals fruitspreads. Ook worden er groentespreads geïntroduceerd; een nieuwe productcategorie die helpt het eten van extra groente leuker, lekkerder en makkelijker te maken. Daarmee speelt Jumbo’s ook in op de groeiende behoefte aan betaalbare producten die rekening houden met gezondheid en duurzaamheid*. Het Jumbo’s assortiment zal verder uitgebreid worden en is exclusief verkrijgbaar in alle 725 Jumbo winkels in Nederland en België.