
Kantar wint Britse Innovation Award voor in Nederland ontwikkeld crossmediaplatform THX
Kantar won op donderdag 17 juli de prestigieuze Innovation of the Year-award tijdens de AURA Insights Awards in Londen. Deze prijs werd toegekend voor het in Nederland ontwikkelde product LIFT+ powered by THX, een oplossing voor real-time crossmedia- en shoppermetingen.
Het winnende product, LIFT+ powered by THX, stelt adverteerders in staat om een hoger rendement uit hun crossmediale investeringen te halen. Dit wordt mogelijk gemaakt door te sturen op dagelijks crossmedia bereik, frequentie en effect inzichten die worden verkregen uit accurate, passief gemeten data. De technologie achter het product, het THX-platform, werd begin 2024 met succes in het Verenigd Koninkrijk gelanceerd en ontvangt ook daar hoge waardering van experts in de media- en insightbranche.
"Het is een geweldige erkenning dat onze visie op research, crossmedia en innovatie met deze award wordt bekrachtigd door vooraanstaande experts in het Verenigd Koninkrijk," aldus Kantar. "Het feit dat het THX-platform nu ook buiten Nederland en België op waarde wordt geschat, benadrukt de relevantie van Kantar bij crossmedia ROI-optimalisatie."
De erkenning door AURA volgt op eerdere successen. Het THX-platform viel al in de prijzen bij de AMMA Awards (2020 en 2023) en ontving ook internationaal al meer dan 10 awards (IAB Europe Research Awards, I-COM Awards), wat de consistente kwaliteit en innovatiekracht van de technologie aantoont.
Meer informatie over LIFT+ powered by THX. vind je op https://www.kantar.com/nl/campaigns/lift-plus-thx