Laphroaig en Finally an Agency presenteren brandmovie

Laphroaig en Finally an Agency presenteren brandmovie

18-07-2024 (16:35) - Marketing

Finally an Agency heeft in samenwerking met het whiskymerk Laphroaig een authentieke brandmovie gelanceerd. De film neemt kijkers mee op reis door het ontembare landschap van het eiland Islay, waar de whisky zijn oorsprong vindt.

De film legt de essentie van Laphroaig vast door de ogen van chef-kok Jaimie van Heije. Zijn culinaire reis op Islay vormt de kern van de brandmovie, waarin hij de rijke smaken van Laphroaig verkent en een spannend menu ontwikkelt geïnspireerd door de elementen vuur, zout en turf. Deze benadering benadrukt het thema 'strong character', zowel in de whisky als in de mensen die eraan werken.

Creatieve vrijheid in productie

Finally an Agency heeft gekozen voor een authentieke en vrije benadering, resulterend in uren aan filmisch materiaal dat werd verwerkt tot een korte, krachtige brandmovie. Een voice-over geeft een kijkje in de gedachten van Jaimie van Heije, wat de film een persoonlijke dimensie geeft.

Pop-up restaurant

Als onderdeel van de campagne opent Laphroaig in september 2024 een pop-up restaurant, waar whiskyliefhebbers de kans krijgen om de unieke gerechten van Jaimie van Heije te proeven, perfect gecombineerd met Laphroaig whisky.

Arthur van Keulen, Head of (Customer) Marketing NL bij De Kuyper: “De toewijding en creativiteit van Finally hebben geleid tot een adembenemende campagne die de essentie van Laphroaig perfect vangt. Het resultaat is een authentiek verhaal dat onze whisky en het eiland Islay op een prachtige manier presenteert.”

Credits

Client: Laphroaig (De Kuyper): Arthur van Keulen, Shirley Schutte, Belen Paredes
Chef-kok: Jaimie van Heije
Brand Ambassador Laphroaig: Lewis Thomson
Concept: finally an agency: Jim Abbring, Lisa van Zijl
Productie: Timmer TV: Rick Hospers, Gerrit Doelman, Stefan Timmer, Christie van der Giesen, Lisa van Zijl


Bureaus

Media

Economisch