Leiden Marathon onthult nieuwe visuele identiteit

Leiden Marathon onthult nieuwe visuele identiteit

04-04-2024 (16:29) - Marketing

Sinds haar oprichting in 1991 is de Leiden Marathon een toonaangevend sportevenement dat jaarlijks duizenden deelnemers uit binnen- en buitenland aantrekt. Dit wandel- en hardloopevent, geliefd bij deelnemers van alle leeftijden en niveaus, brengt de stad Leiden en haar omgeving in beweging. Dit jaar introduceert de Leiden Marathon een eigentijdse en dynamische visuele identiteit, met speciale aandacht voor de beleving van de deelnemers.

Het design gemaakt door Piet Jan van Bohemen (52 graden noorderbreedte) combineert historische elementen zoals de sleutels uit het stadslogo en de burcht, het oorspronkelijke bouwwerk van Leiden (Leithon), met moderne vormen geïnspireerd door het nieuwe Leidse universiteitsgebouw.

Een opvallend aspect van de nieuwe identiteit is het unieke grafische lettertype, dat de fysieke en mentale uitdaging van het hardlopen symboliseert. Het lettertype staat voor de moed, het doorzettingsvermogen en het harde werk dat elke deelnemer investeert in zijn of haar training.

Het kleurenpalet van de vernieuwde identiteit straalt frisheid uit en heeft een inclusieve en jeugdige uitstraling. Met de pay-off "Jouw...moment" wordt de persoonlijke betekenis en prestatie van elke deelnemer benadrukt, waarmee de marathon meer dan een sportevenement wordt; het is een persoonlijke mijlpaal.

De vernieuwde visuele identiteit van de Leiden Marathon sluit perfect aan bij de waarden van de stad Leiden en de groeiende populariteit van sport, met name onder jongeren. Het resultaat: de Leiden Marathon heeft een recordaantal inschrijvingen ontvangen en sommige onderdelen zijn al (bijna) volgeboekt.


Bureaus

Media

Economisch