Madurodam introduceert nieuw merkplatform en positioneert zich als attractiepark

Madurodam introduceert nieuw merkplatform en positioneert zich als attractiepark

18-07-2024 (10:46) - Marketing

Madurodam lanceert een vernieuwd merkplatform dat de focus verlegt van miniaturen naar een breder scala aan belevenissen en grote attracties.

Onder het nieuwe merkplatform ‘Dat had je niet verwacht, hè?’, presenteert Madurodam zich nu als volwaardig attractiepark met nieuwe, grote attracties over Nederland.

De afgelopen jaren heeft Madurodam steeds meer interactieve attracties toegevoegd aan het attractiepark. Bezoekers kunnen door interactieve attracties lopen en deelnemen aan klim- en klauteractiviteiten. Dankzij digitale schermen, nieuwe technologieën en interactieve shows beleven zij Nederland nu op een unieke en dynamische manier. Toch blijkt de associatie van Madurodam en miniaturen zo diepgeworteld, dat een expliciete campagne nodig is.

Yvette Nieboer, hoofd marketing en sales van Madurodam: "De associatie met Madurodam en miniaturen is ongelooflijk sterk. Met ons nieuwe merkplatform benadrukken we dat Madurodam een plek is met échte, levensgrote attracties waar je veel kunt ontdekken en beleven over Nederland. Zo kunnen we een perceptieshift in gang zetten. Wij zijn geen park voor thrillseekers, maar een attractiepark waar je op een unieke manier de mooiste verhalen van Nederland beleeft. Op welk moment je ook in aanraking komt met Madurodam, willen wij de verwachtingen van bezoekers overtreffen en hen verrassen met de ontdekking dat ons park meer is dan alleen miniatuur; een volwaardig attractiepark.”

Toekomstplannen

Naast de lancering van het nieuwe merkplatform, kijkt Madurodam ook vooruit naar de toekomst met spannende uitbreidingsplannen. Hoewel de details hierover nog even geheim blijven, kunnen bezoekers in de toekomst nieuwe attracties verwachten die perfect aansluiten bij het vernieuwde merkplatform en de focus op ontdekken en beleven.

Dat had je niet verwacht, hè?

Met dit nieuwe merkplatform wil Madurodam zijn positie als toonaangevend attractiepark verder versterken en een nog breder publiek aanspreken. De merkcampagne ‘Dat had je niet verwacht, hè?!’ weerlegt verouderde associaties, zoals klein en statisch, door hele expliciete tegenstellingen in beeld te brengen. De campagne gaat deze week van start en belooft Madurodam op een verrassende manier in de schijnwerpers te zetten. 


Bureaus

Media

Economisch