Masha Kodden nieuwe CMO van De Koffiejongens

Masha Kodden nieuwe CMO van De Koffiejongens

04-09-2025 (10:41) - Marketing

Masha Kodden volgt Bram van IJsel Smits op als CMO van De Koffiejongens. Hiervoor was Kodden de marketingbaas bij brillenmaker Ace & Tate en parkeerapp Easypark, en CEO bij datingapp Inner Circle. Tegelijkertijd start de Nederlandse koffiecups bekend om zijn composteerbare koffiecups de nieuwe merkcampagne 'Op avontuur tussen de grote jongens'. 

Met de komst van Masha zet De Koffiejongens een belangrijke stap in de verdere professionalisering en internationale groei van het bedrijf in Nederland, België en de DACH-regio. Masha heeft meer dan vijftien jaar ervaring in het opschalen van bedrijven, internationale expansie, en merkopbouw. Hiermee brengt Masha precies de commerciële ervaring voor de volgende fase in hun missie om het grootste impact koffiebedrijf van Europa te worden.

Kansen voor innovatieve merken

"Ik ben enorm trots om als CMO bij De Koffiejongens aan de slag te gaan en de commerciële strategie verder vorm te geven", vertelt Masha Kodden. "De koffiemarkt is enorm in beweging: de productie staat onder druk en de prijs neemt toe. Tegelijkertijd is er meer oog voor duurzaamheid en een eerlijke beloning voor koffieboeren. Er ligt daarom een geweldige kans voor een fris innovatief koffiemerk dat laat zien dat het anders kan."

Het is de kunst om in deze competitieve marktomstandigheden als merk het verschil te maken. Dat doen de Koffiejongens door te werken met 100% biologisch bonen, composteerbare cups, productie zonder troep en directe inkoop bij de boer. De koffie wordt daarnaast ingepakt door mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt.

"De missie van het bedrijf om het nummer één impactvolle koffiemerk in Europa te worden, sluit naadloos aan bij mijn eigen overtuiging dat merken het verschil maken door meer te zijn dan ‘alleen’ hun product. Ik kijk er naar uit om samen met het team het merk verder uit te bouwen", vertelt Masha.

Koffie met positieve afdronk

Samen met de aanstelling van Masha lanceert De Koffiejongens de vernieuwende merkcampagne: 'Op avontuur tussen de grote jongens' en pay-off 'Kijk, daar heeft de toekomst wat aan'. Deze campagne toont twee nieuwsgierige ondernemers die de stoute schoenen aantrekken om het goede te doen in een wereld van bonen, boeren en bureaucratie.

"Met deze campagne bewijzen we dat eerlijke én lekkere koffie hand in hand kunnen gaan", vervolgt Masha. "Wij noemen dit koffie met een positieve afdronk."

Oud-CMO Bram van IJsel Smits deelt op zijn LinkedIn dat hij op zoek is naar een nieuwe functie.


Bureaus

Media

Economisch