Matthijs Visch nieuwe CEO De Bijenkorf

Matthijs Visch nieuwe CEO De Bijenkorf

13-06-2024 (17:19) - Marketing

De Bijenkorf benoemt Matthijs Visch als Chief Executive Officer. Giovanni Colauto is na 23 jaar bij de Bijenkorf teruggetreden als CEO.

Matthijs heeft meer dan 27 jaar ervaring in het aansturen en leiden van organisaties die producten, diensten en ervaringen leveren aan klanten over de hele wereld. Hij woonde en werkte in onder meer in Parijs, Tokio, Istanbul en Portland.

De afgelopen twee jaar was Matthijs General Manager van Patagonia EMEA. Hij was hier verantwoordelijk voor de groeiende activiteiten van het merk in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, met in totaal elf winkels.

Daarvoor werkte Matthijs 20 jaar bij Nike, waar hij verschillende leidinggevende functies bekleedde, waaronder Vice President en General Manager voor Oost-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Ook aan bedrijfsonderdelen in de VS en Japan gaf hij enige tijd leiding.

Matthijs rapporteert aan André Maeder, CEO van Selfridges Group. De Group bestaat uit 18 winkels onder vier merken in drie landen, waaronder Selfridges in het Verenigd Koninkrijk, Brown Thomas and Arnotts in Ierland en de Bijenkorf in Nederland.

Matthijs volgt Giovanni Colauto op die in 2001 bij de Bijenkorf begon als Chief Financial Officer voordat hij in 2012 CEO werd. Gedurende zijn 12 jaar als CEO heeft hij vele verbeteringen en optimalisaties van het winkelportfolio, de digitale kanalen en het productaanbod gerealiseerd.

André Maeder: "We zijn erg blij dat Matthijs de Bijenkorf komt versterken als de volgende CEO. We kijken ernaar uit dat hij het roer overneemt en zijn kennis, ideeën, ervaringen inbrengt om onze klanten een bijzondere ervaring te blijven bieden. Ik wil Giovanni oprecht bedanken voor zijn belangrijke bijdrage aan de Bijenkorf gedurende meer dan twee decennia en hem het allerbeste voor de toekomst wensen."

Matthijs Visch: "Ik vind het geweldig om bij de Bijenkorf aan de slag te gaan, een iconisch merk dat ik al heel lang bewonder. De Bijenkorf heeft een lange geschiedenis en neemt een unieke plaats in binnen de Nederlandse en internationale warenhuisretail, door voortdurend te innoveren, pionieren en klanten bijzondere ervaringen te bieden. Ik kijk er enorm naar uit om deel uit te maken van de Bijenkorf en het bedrijf naar een volgende fase te leiden."
 


Bureaus

Media

Economisch