McDonald's lanceert nieuwe tool: Order That Scene

19-05-2023 (11:36) - Marketing

McDonald's Nederland heeft 'Order That Scene' gelanceerd: een tool in de McDonald's App waarmee de McDonald's bestelling uit series of films kan worden besteld en thuisbezorgd.

De tool - die werkt via de camera van een smartphone of tablet - scant scènes uit films en series en herkent de McDonald's producten die daarin worden gegeten. Deze producten zijn vervolgens direct toe te voegen aan een bestelling en worden via McDelivery thuisbezorgd. Zo kunnen gebruikers tijdens een tv-avondje van dezelfde McDonald's producten eten en drinken als de personages uit hun films en series.

De Order That Scene scanner is te vinden in de McDonald's App. Gebruikers van de App kunnen de scanner via de camera van hun smartphone of tablet richten op het McDonald's product dat in de film of serie te zien is. De tool herkent frietjes, burgers en Milk Shakes en laat gebruikers deze direct toevoegen aan hun bestelling, die vervolgens thuisbezorgd kan worden met McDelivery via Thuisbezorgd of Uber Eats. Als een product niet in Nederland verkrijgbaar is gaat de App op zoek naar het beste alternatief.

Game-elementen

De Order That Scene tool bevat ook game-elementen. Bij elk product dat gescand wordt, verdient de App gebruiker een token, een zogenaamde 'filmster'. Gebruikers maken - bij het verzamelen van één filmster - wekelijks kans op een Nationale Bioscoopbon. Voor gebruikers die vier filmsterren of meer verzamelen zijn ook prijzen als een beamer en McDonald's merchandise te winnen.

Campagne

De campagne rondom de nieuwe tool bestaat onder andere uit een online videoadvertentie, social en out of home uitingen, waarin hints worden gegeven naar films en series waarin McDonald's wordt gegeten.

Credits

Klant: McDonald's Nederland
Bureau: TBWA\NEBOKO, TBWA\X
Productiepartners: 51North
Mediainkoop: OMD
PR: Coebergh Communicatie & PR
Juridisch: Legal Matters
 


Bureaus

Media

Economisch