McDonald’s wint De Nickelodeon Grote Reclame Prijs

27-08-2015 (18:34) - Marketing

18.15 uur - De beste commercial van het jaar is de Happy Meal - Minions commercial van McDonald’s. Dit werd bekendgemaakt tijdens de ‘Identify Kids-dag’ georganiseerd door BrandDeli.

 De winnende commercial werd door een vakjury en kinderen gewaardeerd om het originele script en de creatieve uitvoering.  Kinderen speelden zelf een belangrijke rol bij het nomineren van de beste reclames. Via de website degrotereclameprijs.nl konden kinderen hun stem uitbrengen op hun favoriete commercial, wat resulteerde in een top vijf. Daarnaast werd in samenwerking met jongerencommunicatiebureau Youngworks een vakjury samengesteld uit experts op het gebied van kidscommunicatie.

De top vijf commercials werd uiteindelijk beoordeeld door de vakjury, die McDonald’s als winnaar koos. BrandDeli beloont McDonald’s met een kijkerspanel-onderzoek en 100 GRP’s, in te zetten op de zender Nickelodeon.
De top 5 commercials bestond uit: Attractiepark Toverland - Feel the Magic, De Efteling - Baron 1898, McDonalds - Happy Meal Minions, Shoeps - Elastische Veters, VTECH - Kidizoom Action Cam.

De vakjury werd gevormd door: Judith Peters (VP Marketing & Product Viacom International Media Networks Benelux), Kirby Beckmann (Manager Concept Development BrandDeli), Roxanne Hehakaija (Doelgroepexpert Youngworks), Michiel Dieperink (Managing Director FUSE / OmnicomMediaGroup) en Priscilla van der Linden (Marketing & Communicatie jongeren Wereld Natuur Fonds).


 


Bureaus

Media

Economisch