
MediaMarkt en DHL slaan handen ineen voor pakketautomaten in winkels
MediaMarkt en DHL slaan de handen ineen voor een nieuwe retailoplossing. Voortaan kunnen klanten hun pakketje (van MediaMarkt en andere afzenders) ophalen in speciale pakketautomaten aan de voorkant van de winkels van de elektronicaketen.
Steeds meer mensen maken gebruik van aflevering op een servicepunt of in een pakketautomaat als alternatief voor levering op het thuisadres. In een jaar tijd is het gebruik ervan verdubbeld. Gebruikers noemen flexibiliteit, gemak en duurzaamheid als pluspunten.
Dankzij de Click & Collect-functie kunnen bestellingen, ook same day delivery orders, rechtstreeks uit de automaat worden opgehaald, zonder langs de servicebalie te hoeven. Na de online aankoop ontvangt de klant een QR-code waarmee het pakket uit de automaat opgehaald kan worden.
De gezamenlijke oplossing zorgt ervoor dat klanten minder lang hoeven te wachten, meer keuzevrijheid hebben in hoe zij hun bestelling ontvangen en profiteren van een snellere en efficiëntere afhaalervaring. Bovendien draagt de bundeling van pakketstromen bij aan een duurzamere vorm van bezorging.
Nieuwe servicestandaard
"Met deze samenwerking laten we zien hoe innovatie en klantgerichtheid samenkomen", zegt Patrick van der Linden, Managing Director Commercial MediaMarkt Benelux. "Het is voor ons belangrijk om voortdurend te zoeken naar slimme oplossingen die inspelen op veranderend klantgedrag. Door samen met DHL te investeren in dit concept, zetten we een nieuwe standaard voor service in de retail."
Inmiddels beschikken 32 MediaMarkt-vestigingen over een pakketautomaat met Click & Collect-functie, waarvan er momenteel 6 in werking zijn. De overige automaten worden de komende weken geactiveerd. MediaMarkt The Wall in Utrecht had de primeur.