MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor Feyenoord

03-04-2024 (14:55) - Marketing

MediaMarkt heeft een 3-jarig contract gesloten als hoofdsponsor van Feyenoord. Het partnership gaat in op 1 juli 2024. Vanaf volgend seizoen is het logo van de MediaMarkt te zien op de shirts van het eerste mannenelftal en ook op de trainingskleding voor Europese wedstrijden, shirts van het vrouwenteam en die van de jeugd.

Deze samenwerking is tot stand gekomen doordat Feyenoord en MediaMarkt gemeenschappelijkheden en waardes delen. Het hoofdkantoor van MediaMarkt Benelux staat in Rotterdam, beide organisaties kennen een ‘no nonsense’ cultuur en staan midden in de maatschappij. MediaMarkt zal prominent zichtbaar zijn op de boarding langs het veld en zal samen met Feyenoord campagnes ontwikkelen. Daarnaast zal het partnership in de 55 winkels in Nederland door het hele jaar ruime aandacht krijgen. 

Ruud van der Knaap, commercieel directeur van Feyenoord, is blij en kijkt uit naar de samenwerking: ‘’We zijn er trots op dat een grote naam als MediaMarkt zich aan onze club verbindt. Als marktleider in hun branche zijn ze, net als Feyenoord, zowel een gevestigde naam als een zeer ambitieuze partij die nog verder vooruit wil.”

Maatschappelijke projecten en diversiteit

Een andere reden voor dit partnership is de betrokkenheid van beide partijen bij verschillende maatschappelijke projecten en goede doelen. Zo is MediaMarkt betrokken bij Stichting Het Vergeten Kind, terwijl Feyenoord is met haar Foundation zeer actief in het steunen van maatschappelijke projecten. Door de samenwerking zal MediaMarkt een aantal van die projecten ook met Feyenoord ondersteunen. Daarnaast zetten ze zich allebei in voor het bevorderen van diversiteit. Hierdoor ondersteunt het partnerschap ook de vrouwenteam en de jeugd.

 


Bureaus

Media

Economisch