Medion viert herlancering met nieuw logo en huisstijl
MEDION, de Duitse fabrikant van consumentenelektronica en leverancier van digitale diensten, heeft vandaag zijn nieuwe merkidentiteit onthuld.
Naast het nieuwe logo heeft het bedrijf uit Essen zijn positionering vernieuwd en een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Met de nieuwe branding wil MEDION consumenten een nog betere oriëntatie bieden, meer vertrouwen wekken en het bedrijf moderner en nog aantrekkelijker maken voor de jonge doelgroep.
Nieuwe positionering
Waar komt het MEDION-merk vandaan? Waar staat het MEDION-merk? Dit was het uitgangspunt voor de nieuwe positionering. Daarnaast werd ook de volgende vraag gesteld: wat zijn de kernwaarden en hoe wordt het merk gezien door consumenten? De prijs-kwaliteitverhouding blijft de basis van het merk. Daarnaast komt vanaf nu vooruitgang nog centraler te staan.
"Bij MEDION geloven we dat iedereen de kans moet krijgen om zich volledig te ontplooien, ongeacht achtergrond of positie. Daarom hebben we het onze missie gemaakt om onze klanten te helpen hun persoonlijke drempels te overwinnen", zegt Dr. Thomas Greussing, Directeur Marketing bij MEDION. "Dit wordt uitgedrukt in ons nieuwe motto: 'Democratising progress to unleash your potential'. Samen met het moderne ontwerp en de betrouwbare kwaliteit van onze producten, is deze nieuwe positionering bedoeld om onze naamsbekendheid te vergroten en MEDION eerste keuze te maken bij aankoopbeslissingen."
Merkbelofte
Een belangrijk onderdeel van de herlancering is de visualisatie van het merk MEDION. Met name de merkbelofte ‘Grenzen verleggen’ staat hierbij centraal. In de vernieuwde beeldmaterialen staan ambitie en motivatie centraal, en weerspiegelen daarmee de merkbelofte van MEDION. Deze nieuwe visualisatie van het merk straalt dynamiek, moed en kracht uit. Het laat zien dat MEDION meer is dan alleen een merk. Om de nieuwe merkidentiteit tot uitdrukking te brengen zijn kleuren vastgesteld die het DNA en de toekomstvisie van MEDION vertegenwoordigen. Om de vooruitgang en nieuwe richting van het merk te vertegenwoordigen, is er ook een nieuw logo en merkteken ontworpen.
ERAZER
ERAZER presenteerde zichzelf voor het eerst als onafhankelijk merk op Gamescom 2023. Sindsdien bestaat het gamingmerk zelfstandig, zonder de toevoeging van MEDION. Dit gaat ook gepaard met een vernieuwing van het logo, waarmee duidelijk wordt dat ERAZER klaar is om sterk en onafhankelijk zijn eigen weg in te slaan. Met het nieuwe contentplatform erazer.gg, zet ERAZER zich volledig in voor de game-industrie en streeft het ernaar de saamhorigheid binnen de gaming-community te versterken.