MooVee van Digital Media Enzo koppelt filmcampagnes aan realtime bioscoopdata

MooVee van Digital Media Enzo koppelt filmcampagnes aan realtime bioscoopdata

12-05-2025 (11:18) - Marketing

Online mediabureau Digital Media Enzo lanceert MooVee, een realtime ticketingtool speciaal ontwikkeld voor de filmbranche. Met de tool zien bezoekers in één oogopslag waar en wanneer een film draait.

Filmdistributeurs kunnen via MooVee een op maat gemaakte landingspagina laten ontwikkelen met actuele speellijstdata, of een ticketingmodule integreren op hun corporate website. Moovee fungeert daarmee als tussenlaag binnen filmcampagnes: het brengt versnipperde bioscoopdata samen en vertaalt deze naar conversiegerichtepagina’s.

Zelf regie houden

“Het klinkt voor velen misschien heel logisch om dit te doen, maar toch wordt dit niet standaard gedaan. De filmdata met waar en wanneer een film draait is erg versplinterd, wat het complex maakt", zegt Yannick de Jong, managing director bij Digital Media Enzo. "Daarnaast willen distributeurs niet alleen verkeer sturen naar een enkele grote bioscoopketen of algemene filmladders, maar zélf de regie houden en conversies meten."

Volgens De Jong biedt MooVee deze flexibiliteit én voegt het waardevolle data toe aan het marketingproces. Inmiddels is MooVee succesvol ingezet bij campagnes voor onder andere Dikkie Dik en Beyond, de film van André Kuipers.


Bureaus

Media

Economisch