MWM2 maakt onderzoek onder Generatie Z via Whatsapp mogelijk

02-11-2022 (15:07) - Marketing

MWM2 maakt onderzoek doen onder Generatie Z mogelijk via WhatsApp. Het onderzoeksbureau wil het daarmee makkelijker maken om vragen te stellen aan jongeren, die met traditionele manieren van onderzoek doen moeilijker te bereiken zijn. 

Het panel van MWM2 bestaat uit meer dan duizend jongeren van tussen de veertien en vijfentwintig jaar. Deze jongeren worden geworven via online campagnes op verschillende social media-kanalen zoals Instagram en Tik Tok. “Deze nieuwe generatie heeft als belangrijk kenmerk dat ze gehoord willen worden en zich graag ergens over uit te spreken. Het is echter naïef om te denken dat we jongeren op dezelfde manier als de meer ‘seniore’ respondent warm kunnen laten lopen voor onderzoek”, vertelt directeur van MWM2 Govert van den Bos. Hij ziet deze innovatie, het nieuwe panel en het gebruik van WhatsApp, als een welkome ontwikkeling. “Generatie Z zit voornamelijk op WhatsApp en op Tik-Tok. Alleen maar logisch om ze daar dan ook op te zoeken en te polsen of ze willen participeren.”

Voicememo

De drempel om mee te doen voor jonge mensen moet hiermee worden. Volgens actuele gegevens reageert binnen één uur meer dan dertig procent van het panel, binnen een dag is dat zelfs een meerderheid. Reageren kan met een bericht of voicememo, waarmee jongeren het antwoord inspreken. 


Bureaus

Media

Economisch