Nederlandse vrienden starten merk voor kleurrijke en eco-friendly pleisters

Nederlandse vrienden starten merk voor kleurrijke en eco-friendly pleisters

13-06-2024 (10:25) - Marketing

Geïnspireerd door hun eigen ervaringen als vaders lanceren Jochum Damstra en Amar Thomas deze maand het healthcaremerk Dappr.

Zij willen Nederland veroveren met duurzame en kleurrijke producten.

Gemaakt van bamboe

Het merk begint met uitgesproken en eco-friendly pleisters. De pleisters van Dappr zijn volledig vrij van plastic, gemaakt van bamboe en geschikt voor mensen die normaal gesproken geen pleister kunnen dragen door een gevoelige huid. Verkocht in herbruikbare blikjes waarvoor navullingen beschikbaar zijn, moedigt het merk hergebruik aan en biedt het een alternatief voor wegwerpverpakkingen. “Je kunt het blikje later gebruiken als sieradendoosje of voor haarelastiekjes,” stelt Amar Thomas. “Elke kleine stap om verspilling te verminderen is belangrijk.”

Actief zijn

Naast hun focus op duurzaamheid, willen Damstra en Thomas het fysiek actief zijn stimuleren. “In de huidige digitale wereld merken we dat zowel kinderen als volwassenen meer tijd doorbrengen achter schermen, wat vaak leidt tot een minder actieve levensstijl. Met Dappr willen we deze trend doorbreken en de mindset van vallen, opstaan en weer doorgaan stimuleren," legt Jochum Damstra uit.

De pleisters zijn ontworpen door Brandnew. Ze zijn verkrijgbaar in thema’s zoals Dino, Savanne, Stripes, Tie Dye en Unicorn. "Eerste hulp wordt een positieve ervaring met onze pleisters. Ze bieden fysieke en emotionele steun en maken het leuk voor iedereen," voegt Thomas toe.

Vanaf 1 juni zijn de pleisters verkrijgbaar via de webshop van Dappr en bol.com. Hierna willen zij een reeks producten gaan ontwikkelen die de zorg leuker en vriendelijker maken. 


Bureaus

Media

Economisch