Neuromarketing struikelblok MQ-test

10-03-2015 (08:00) - Marketing

De eerste Nationale MQ-test is een succes. De test bestond uit veertig vragen, over onder andere strategie, pricing, en online marketing en was pittig.
 
 De gecumuleerde resultaten van de Nationale MQ-test, gelanceerd door NIMA, zijn geanalyseerd. Meer dan 1.000 marketeers gingen de uitdaging aan om hun marketingkennis te testen. De test die bestond uit 40 vragen over uiteenlopende marketingthema’s. De test is gemaakt door marketingprofessionals van alle leeftijden en afkomstig uit allerlei sectoren. 
 
De gemiddelde score van de test is 93,5. De senior marketeers waren de hoogst scorende functie groep met een gemiddelde score van 103,2 op de voet gevolgd door de marketing directeuren met een gemiddelde score van 101,2. De studenten scoorden in deze editie het laagst met een gemiddelde score van 86,4. Overigens scoorden mannen gemiddeld twee punten hoger dan vrouwelijke deelnemers.
 
De thema’s waarop de deelnemers het beste scoorden zijn strategie en algemene marketing. Ook de online marketing vragen werden redelijk tot goed door de deelnemers beantwoord. Neuromarketing was het grote struikelblok van de MQ-test 2015.
 
De komende week zal de winnaar van de nationale MQ-test bekend worden gemaakt. NIMA start eind 2015 weer met de voorbereidingen van de MQ test 2016.
 

 


Bureaus

Media

Economisch