Nieuw duurzaam huisdierenmerk lanceert op blue monday
Op Blue Monday lanceert het nieuwe merk Robin Good. De start-up wil duurzame en een beetje rebelse dierenliefhebbers verbinden die meer dierlijke vreugde en humor willen zien in het leven. Met als missie om mensen te leren dat kijken zoals je huisdier dat doet, je helpt om positiever naar de wereld te kijken.
Het merk is opgezet door creatief merkstrateeg Manuela van den Berg, die een lange carrière heeft in brand design management en onder andere heeft gewerkt bij Ahold, TomTom en HAK.
Het assortiment van Robin Good bevat halsbanden, riemen en harnassen die de levendige, kleurrijke en eigenzinnige creativiteit van van den Berg reflecteren. De geupcyclede producten zijn gemaakt uit stofresten, deadstock, gerecycled en organisch materiaal.
Manu van den Berg, oprichter Robin Good: “Robin Good is meer dan een merk; het is een beweging. Met een knipoog naar iconen als David Bowie en Robin Hood, biedt het merk producten die zowel fantastisch als duurzaam zijn. De producten zijn geupcycled en gemaakt uit reststoffen, deadstock, gerecycled en organisch materiaal.”
De visuele stijl en het ontwerp zijn ontwikkeld door Thea Bakker, creatief directeur en eigenaar van ontwerpbureau GoodOrange, die nauw heeft samengewerkt met Manuela om haar visie tot leven te brengen. Thea Bakker, creative director en design lead: "Als “cats & dog mom” voel ik iedere dag ‘Pawsitivity' ;) Om de visuele identiteit van dit rebelse, duurzame en tikkie gekke merk tot leven leven te laten komen was een heerlijke uitdaging."
De marketing- en communicatiestrategie is gecreëerd door de Londense maar in Amsterdam gevestigde PR-strateeg Jessica Hartley en haar team.
Robin Good viert de liefde tussen huisdieren en hun menselijke maatjes door high-end producten en accessoires voor huisdieren te creëren die niet alleen stijlvol zijn, maar ook ontworpen om lang mee te gaan. Met de hand gemaakt in Amsterdam en, uiteraard, veel liefde en pawsitivity.