
Nieuwe chocoladerepen van Jumbo stelen show in schap
Jumbo Supermarkten introduceert 18 nieuwe chocoladerepen onder het foodmerk Jumbo’s. Elke smaak heeft een opvallend verpakkingsdesign, waardoor de repen niet te missen zijn in het schap. Ook dragen zij het Tony's Open Chain keurmerk, wat staat voor 100% slaafvrije chocolade.
De unieke smaken zijn ontwikkeld met de chefs van het Jumbo Foodcollege. Onder de 18 nieuwe Jumbo’s chocoladerepen zijn verrassende smaken van Exotic Firework tot Orange Explosion. Alle nieuwe chocoladerepen zijn door het testpanel met minimaal het cijfer 8+ beoordeeld en verdienen daarom de herkenbare Jumbo’s-familiehandtekening. De repen zijn daarnaast herkenbaar aan de typische Jumbo ‘Hallo!’ opdruk.
100% Belgische chocolade
Naast de vier limited editions - Crunchy Citroen, Macaron Framboos, Popcorn Cranberry en Spicy Crisp - zijn er ook vertrouwde smaken zoals Karamel Zeezout en Karamel Speculoos. Voor de repen maakt Jumbo gebruik van Belgische chocolade van 100% cacao, gemaakt door een ervaren familiebedrijf. De repen zijn vanaf deze week verkrijgbaar in alle ruim 725 Jumbo-winkels in Nederland en België en online.
Tony's Open Chain Model
Jumbo Supermarkten sloot zich in 2023 aan bij Tony’s Open Chain en werd missiepartner. Daarmee ondersteunt de supermarktketen Tony’s missie voor 100% slaafvrije chocolade. Dit betekent dat Jumbo cacao inkoopt via Tony’s Open Chain volgens vijf samenwerkingsprincipes, waaronder het betalen van een hogere prijs voor 100% traceerbare cacao. Deze cacao wordt gebruikt voor huismerkchocolade, seizoenschocolade en de 18 nieuwe chocoladerepen.
Tony's Head of Marketing Bibianne Roetert vertelde laatst alles over hun Open Chain Model in FONK #414.