Nieuwe Heineken-campagne 'The First Ahhh!' vangt het gevoel van die allereerste slok

Nieuwe Heineken-campagne 'The First Ahhh!' vangt het gevoel van die allereerste slok

09-04-2024 (10:49) - Marketing

Er zijn maar weinig sensaties in het leven waar je altijd op kunt vertrouwen dat ze voldoening geven. De koude kant van het kussen. De zon op je gezicht. De eerste slok van een koud biertje. Daarom lanceert Heineken haar wereldwijde geïntegreerde campagne 'The First Ahhh!' - die het iconische en verfrissende 'eerste slok'-gevoel vastlegt dat je krijgt van een frisse, uniek gebalanceerde Heineken. De campagne werd gerealiseerd in samenwerking mnet Le Pub.

De eerste slok! ATL benadrukt het 'eerste slok' gevoel dat je krijgt van de perfect gebalanceerde smaak.Tegelijkertijd laat de bredere wereldwijde campagne de vijf belangrijkste brouwprincipes van Heineken zien aan consumenten, die het geheim vormen achter de smaak van het bier, waar ter wereld je ook bent.

Om te laten zien dat Heineken veel waarde hecht aan een perfect uitgebalanceerde smaak, stuurt het merk zijn meesterbrouwer Willem van Waesberghe erop uit om de oppervlakken van bars en tafels te meten met 'The Beer Level' - een 'zeer wetenschappelijk' instrument gevuld met Heineken bier om de perfecte presentatie van een pint te garanderen.

Nabil Nasser, Global Head, Heineken Brand: 'Als merk dat geworteld is in meer dan 150 jaar brouwerserfgoed, is onze perfect uitgebalanceerde, verfrissende smaak over de hele wereld bekend geworden als een geweldig bier om met vrienden te drinken. The First Ahhh!' belichaamt dat gevoel aan het einde van de dag wanneer je met een groep vrienden een biertje pakt. We willen ook wat plezier brengen in onze referenties door een Giant Spirit (of Beer) Level te creëren, dat onze toewijding aan het ambacht benadrukt in ware Heineken humor en stijl. We zijn enthousiast om dat unieke 'First Ahhh!'-gevoel te bottelen en met de wereld te delen.

L.O.V.E.

De 'First Ahhh!'-campagne gaat van start met een wereldwijde TVC geregisseerd door Alex Feil met als soundtrack een cover van 'L.O.V.E.' Nat King Cole, een echo van de L.O.V.E. die Heineken in haar bier stopt. De TVC dramatiseert het moment dat je verlangt naar de smaak van een verfrissende Heineken® maar het net buiten bereik ligt - of het nu na een lange werkdag is of als je te laat op een feestje komt. De kijker wordt meegenomen op een reis van anticipatie voor de eerste slok, totdat bij het crescendo van het nummer de hoofdpersoon eindelijk het 'Eerste Ahhh!' moment ervaart.

Gevoel van verwachting

Bruno Bertelli, Global CEO LePub, CCO Publicis Worldwide: "De eerste slok bier is een unieke ervaring: het plezier, de geur, het gevoel van schuimigheid - alles draagt bij aan een perceptie van smaak en genot. De campagne verbeeldt dit gevoel van verwachting en hoe deze elementen een rol kunnen spelen in de manier waarop we smaak en opwinding waarnemen. Creativiteit draait om het idee van hunkering, anticipatie, verlangen en genot dat meestal gekoppeld is aan de allereerste slok. We wilden laten zien hoe de smaak van Heineken momenten van inspanning opfrist tot momenten van genot, waardoor de 'agh' van mensen echt verandert in momenten van 'ahhh!'"

Met elke dag 25 miljoen porties Heineken in 192 landen is het een kunst om deze consistentie te behouden. Een perfect uitgeschonken  biertje voldoet volgens Heineken de volgende zes kenmerken:

1. Houd het glas aan de onderkant vast - zo blijft het bier zo koel en knapperig mogelijk.
2. De kraan moet in één stevige beweging worden geopend - je serveerder moet zelfverzekerd zijn.
3. Het glas moet precies in een hoek van 45 graden worden gekanteld, waarbij het bier langs de binnenkant van het glas naar beneden stroomt - dit creëert het draaikolkeffect waardoor het schuim eronder opzwelt. 
4. De schuimkraag moet stevig zijn en perfect in balans op de armen van de iconische Red Star, helemaal tot aan de rand van het glas - de perfecte pint moet bestaan uit 95% bier en 5% schuim.
5. Je serveerder moet beginnen met afschuimen op het moment dat het bier overloopt, met behulp van een natte schuimspaan onder een hoek van 45 graden.
6. Het 'eerste slokje' gevoel komt het best tot zijn recht in een glas - waar ter wereld je ook bent.

Campaign credits list here 
 


Bureaus

Media

Economisch