
Nieuwe KitKat® chocoladerepen combineren smaak en duurzaamheid
KitKat® blijft innoveren en komt met gloednieuwe KitKat® chocoladerepen in drie smaken. De nieuwe repen sluiten aan bij de groeiende vraag van consumenten naar premium chocoladeproducten die geschikt zijn om te delen en duurzaam zijn.
De nieuwe KitKat® chocoladerepen zijn beschikbaar in drie smaken: Double Chocolate, Hazelnoot en Salted Caramel. Ze zijn verkrijgbaar bij Albert Heijn en vanaf september liggen ze ook bij andere (online) supermarkten in Nederland.
KitKat® staat al decennialang bekend om de kenmerkende 'break'. De nieuwe chocoladerepen tillen dit genietmoment naar een hoger niveau. Daniek Spanjes, Marketing Manager Confectionery Benelux bij Nestlé, benadrukt: "Met de chocoladerepen brengen we iets nieuws én herkenbaars. Het is nog steeds de KitKat®-ervaring, maar deze reep nodigt uit om te delen. Ze hebben een opvallend marmer patroon en zijn gemaakt om samen van te genieten. Het is een moderne beleving, zonder dat we onze roots loslaten."
Duurzaamheid centraal
Naast smaak en productdesign staat ook duurzaamheid centraal bij de ontwikkeling van de KitKat® chocoladerepen. De cacao die gebruikt wordt komt rechtstreeks van boeren die deelnemen aan het Income Accelerator Program van Nestlé. Dit programma stimuleert regeneratieve landbouw en helpt boerengezinnen hun inkomen structureel te verhogen.
Ook op verpakkingsgebied zet KitKat® verdere stappen in duurzaamheid. De nieuwe chocoladerepen maken gebruik van gerecycled plastic en zijn ISCC (International Sustainability and Carbon Certification) gecertificeerd onder het massabalansprincipe.