Nieuwe opleiding Marketing Impact met Data en AI
University of Groningen Business School, NIMA Beroepsvereniging en brancheorganisaties DDMA en Data & Insights Network slaan de handen ineen voor een nieuwe opleiding: Marketing Impact met Data en AI. De opleiding speelt in op de groeiende behoefte aan professionals die data en AI strategisch kunnen inzetten voor marketingdoeleinden in een landschap dat waar AI een steeds grotere rol speelt.
Deze samenwerking tussen brancheverenigingen en kennis- en opleidingsinstellingen is uniek in Nederland en vormt de ideale combinatie om theorie en praktijk samen te brengen om marketing- en dataprofessionals klaar te stomen voor de toekomst.
Marketing Impact met Data en AI
Marketing,Impact met Data en AI biedt een compleet overzicht van de nieuwste inzichten en vaardigheden die nodig zijn om data en AI succesvol toe te passen binnen marketingstrategieën. Deelnemers worden begeleid door topdocenten en praktijkprofessionals, en leren datagedreven strategieën opzetten, klantinzichten verbeteren en bedrijfsresultaten optimaliseren door middel van data en AI.
De opleiding richt zich specifiek op data marketeers, data scientists, data consultants en data engineers. Voor elk van deze beroepsgroepen is een module ontwikkeld, die stuk voor stuk dieper ingaan op de voor hun relevante onderdelen van datagedreven werken in het marketingvakgebied. Deelnemers doen gericht kennis en vaardigheden op binnen hun eigen discipline.
Waardevolle ontwikkeling
Rob Overduin, directeur NIMA Beroepsvereniging: “Volgens NIMA is deze opleiding een waardevolle ontwikkeling voor marketeers omdat het hen helpt om data en AI strategisch in te zetten, een onmisbare vaardigheid in het snel digitaliserende marketinglandschap. Door de samenwerking tussen brancheverenigingen en academische experts wordt zowel theoretische kennis als praktische toepassing versterkt, wat marketingprofessionals beter voorbereidt op de toekomst.”
“We zijn ontzettend blij en trots dat we in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen er in zijn geslaagd een data-analytics en datascience course te ontwikkelen, die je met recht uniek kan noemen voor Nederland. Wat zo bijzonder is, is dat deze course het gehele dataproces van dataengineering voor marketing tot marketing for data-driven value creation doorloopt. Van marketingprobleemdefinitie tot marketingoplossing via een gedegen analytics-benadering. Je zou kunnen zeggen dat deze cursus het parade paardje van het Data & Insights Network is! Voor elke data-driven marketeer en insights professional is dit dus NIET a nice to know but a need to know!” zegt Wim van Slooten, directeur Data & Insights Network.
Aanmelden
Belangstellenden kunnen zich vanaf vandaag aanmelden voor de opleiding. Lees hier meer informatie over het programma, de lesmethoden, de toelatingsvoorwaarden en de kosten.