Online juwelenmerk Baunat opent winkel in Knokke

10-01-2022 (13:52) - Marketing

Terwijl de meeste luxury brands zich momenteel zoveel mogelijk richten op online verkopen, opent disruptor in  diamantjuwelen BAUNAT een offline ‘experience store’ in de Belgische kustplaats Knokke. Sinds het corona tijdperk valt het Stefaan Mouradian (CEO BAUNAT) op dat klanten weer vaker op zoek gaan naar authentieke ervaringen. Persoonlijke aandacht in een fysieke winkel is daar een goed voorbeeld van.
 
“Daarnaast maakt de race om clicks die nu aan de gang is, het extra interessant om ook offline aanwezig te zijn. Doordat veel luxury brands nu veel investeren in online, zijn de kosten per click de afgelopen tijd enorm gestegen. Anderzijds staan veel winkelpanden leeg als gevolg van de coronacrisis. Zo ontstond het idee voor een tweede showroom in het hart van onze doelgroep ”, aldus - Steven Boelens - Executive Director van BAUNAT. “Bovendien zijn we als BAUNAT altijd volop in beweging. Ondanks de pandemie zijn we afgelopen periode gewoon door blijven groeien. We openden recent showrooms in London, München en Shanghai en hebben ook een aantal nieuwe collecties gelanceerd.”
 

Online roots

“We dragen onze online identiteit steeds hoog in het vaandel en hebben dit ook zoveel mogelijk doorgetrokken naar de fysieke winkel in Knokke” zegt Mouradian. Zo is er een e-screen geïmplementeerd waarop de klant uitgebreid alle collecties kan ontdekken en tegelijkertijd een profiel kan aanmaken. Hierdoor kan er gekozen worden om de aankoop fysiek of online te volbrengen. De juwelen worden, zoals bij iedere aankoop bij BAUNAT, handgemaakt in de ateliers in Antwerpen en Parijs om vervolgens via verzekerde verzending rechtstreeks naar de klant verstuurd te worden.
 

Over BAUNAT

Het Belgische diamantjuwelenmerk BAUNAT is wereldwijd gekend om haar hoogwaardige diamantjuwelen en uitmuntende service (meer dan drieduizend vijf-sterren reviews op Trustpilot) Dankzij aankoop aan de bron, slim voorraadbeheer en digitale marketing, kan BAUNAT haar juwelen aanbieden voor een messcherpe prijs-kwaliteitverhouding. De BAUNAT-klant is een zogenaamde ‘Smart Buyer’. Mensen die kiezen voor premium kwaliteit in al haar facetten (materialen, product, afwerking maar ook service en transparantie), maar die niet bereid zijn te betalen voor inefficiënte of niet-tastbare elementen die niet tot uiting komen in het product dat zij kopen.
 

Bureaus

Media

Economisch