Prijsvergelijkingsapp PingPrice nu ook beschikbaar in Nederland

Prijsvergelijkingsapp PingPrice nu ook beschikbaar in Nederland

28-03-2024 (13:00) - Marketing

Ping Price, de mobiele app die producten van supermarkten vergelijkt, is nu ook verkrijgbaar voor de Nederlandse consument. Na de lancering van de app in België vorig jaar, richt de start-up zich nu op de Nederlandse markt. Met de gratis app kunnen consumenten de prijzen vergelijken van verschillende supermarkten, zoals Albert Heijn, Jumbo, Dirk, Plus, Coop, Hoogvliet en, binnenkort, Dekamarkt.

Door de barcode van een product te scannen verschijnt de prijs van het product bij verschillende supermarkten in de buurt. Hierdoor krijgen consumenten snel inzicht in waar zij het voordeligst hun boodschappen kunnen doen. Wanneer zij het product niet bij de hand hebben om de barcode te scannen, kunnen zij het product opzoeken op merk en naam via de zoekfunctie. De app biedt bovendien de mogelijkheid om een eigen winkelmandje te beheren en meldingen te ontvangen wanneer een product van prijs verandert of in de aanbieding is.

SaaS-oplossingen voor bedrijven

Voedingsmiddelenproducenten, distributeurs en supermarkten kunnen gebruikmaken van de SaaS-oplossingen van PingPrice om prijzen te monitoren, marges te vergelijken, aanbiedingen goed te timen en de marktbewegingen snel en goed inzichtelijk te krijgen. PingPrice anonimiseert gebruikersgegevens volledig en voldoet aan de GDPR-richtlijnen, waardoor de privacy van consumenten gewaarborgd blijft. Bovendien worden de productprijzen continu geüpdatet, zodat gebruikers altijd toegang hebben tot realtime informatie.

'Scan en go' app

Oprichter en CEO van PingPrice Christophe Echement vertelt: "Nederland is een perfecte markt voor PingPrice. Prijsvergelijkingssites zijn populair in Nederland, maar een ‘scan en go’ app voor alledaagse boodschappen is er nog niet. Net als België kampt ook Nederland met flinke inflatie, waardoor de prijzen van boodschappen door het dak zijn geschoten. Het is onze missie om consumenten te helpen zo eerlijk en voordelig mogelijk hun keukenkasten te vullen. Daarnaast overtuigde de hoge digitalisering in Nederland ons om het onze eerste buitenlandse markt te maken, niet alleen voor consumenten, maar ook voor retail partners."


Bureaus

Media

Economisch