Primark vraagt aandacht voor borstkanker met nieuwe campagne

Primark vraagt aandacht voor borstkanker met nieuwe campagne

01-10-2024 (11:02) - Marketing

 Primark lanceert vandaag bij de start van de Maand van Borstkanker hun grootste campagne om aandacht te vragen voor borstkanker. De bewustwordingscampagne 'We're with you' brengt de reis van vijf vrouwen in vijf landen onder de aandacht die getroffen zijn door borstkanker.

Door middel van zelfgemaakte video's en foto's die in de Primark-etalages van meer dan 450 winkels wereldwijd en via de digitale kanalen te zien zijn, delen echte vrouwen hun krachtige verhalen over kwetsbaarheid, steun en kracht en benadrukken ze het belang van de steun die ze hebben gekregen.

Naast de campagne doet Primark wereldwijd diverse donaties. In Nederland ontvangt Pink Ribbon een donatie van 75.000 euro. De donatie komt ten goede aan bewustwording, onderzoek en steun voor kankerbestrijding. Naast de donatie vanuit Primark, is het in de winkels voor klanten de gehele maand oktober mogelijk een donatie te doen.

Nieuwe collectie

Met deze campagne lanceert Primark voor de vierde keer haar bewustwordings- en postoperatieve collectie om aandacht te vragen voor borstkanker. De nieuwste Breast Cancer Awareness-collectie omvat 37 producten en bestaat uit postoperatief ondergoed en limited-edition vrijetijdskleding en accessoires die steun betuigt aan vrouwen met borstkanker. De collectie is vanaf 1 oktober verkrijgbaar in alle Nederlandse winkels.



David Swann Lassche, Algemeen Directeur Primark Nederland: “Primark zet zich al jaren in om vrouwen een leven lang te ondersteunen. We willen dat vrouwen zich gesteund, sterk en zelfverzekerd voelen, dat kan een uitdaging zijn als je wordt getroffen door borstkanker. Daarom steunen we het hele jaar door Breast Cancer Awareness, door middel van onze betaalbare en toegankelijke producten voor na de operatie, en zetten we ons deze oktobermaand extra in met onze donaties aan partner Pink Ribbon.” 


Bureaus

Media

Economisch