Samsung en Nxt Museum stellen toekomst van kunst en technologie tentoon

16-08-2022 (12:10) - Marketing

Samsung en Nxt Museum verlengen hun samenwerking met als doel technologie en kunst samen verder te brengen.
 
Voor een ongekende museumbeleving integreert Nxt nieuwe Samsung-technologie in het hele gebouw, waarmee ze een baanbrekende Digital Fashion-ervaring in samenwerking met The Fabricant presenteren. Samen blijven Samsung en Nxt Museum de nieuwsgierigheid van jonge mensen prikkelen en creativiteit voeden.

"De innovatieve kunst in Nxt Museum laat zien hoe technologie wordt gebruikt om grenzen te verleggen én te vervagen, zoals in de tentoonstelling UFO – Unidentified Fluid Other”, zegt Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile eXperiences bij Samsung Nederland. “Wij kijken ernaar uit deze en andere exposities met onze technologische oplossingen mogelijk te maken, en zijn benieuwd hoe dit jongeren prikkelt om zelf creatief te zijn."


UFO: Unidentified Fluid Other

Op 11 juni opende Nxt Museum de tentoonstelling ‘UFO – Unidentified Fluid Other’, gecureerd door Bogomir Doringer. Deze expositie neemt met grootschalige, multi-zintuigelijke kunstinstallaties het hele museum over. Verschillende kunstenaars werken mee aan de expositie, waaronder Lu Yang (Best New Media artist of the year) en The Fabricant (digitaal modehuis). De tentoonstelling wil bezoekers laten nadenken over een wereld zonder sociale beperkingen, hokjes of binaire etiketten. De installaties dagen bezoekers uit te onderzoeken wat hun identiteit is in de virtuele wereld: vrolijk ‘fluïde’? Inclusief ‘anders’? Of nog totaal ‘onbekend’?

Tijdens de expositie begeleidt ‘Viatrix’ (een androgene avatar) bezoekers door de installaties, waarbij bezoekers zelf de hoofdrol gaan spelen in Lu Yang’s videogame-achtige wereld.
 

The Fabricant

Bezoekers van de tentoonstelling kunnen hun uiterlijk aanpassen met digitale mode, aangeboden door The Fabricant, een digitaal modehuis op de grens van mode en technologie. Het modehuis creëert kledingstukken die puur gebruikt worden in de virtuele wereld en als NFT te koop zijn.

Nxt Museum brengt met The Fabricant de eerste fysieke digitale fashion showroom. Bezoekers kunnen op een fysieke catwalk de digitale mode ontdekken. Op die manier leren ze meer over hun digitale identiteit. The Fabricant: "Who are you dressing for? Do you really feel fulfilled? Give yourself permission to follow your heart and go beyond what the physical world allows." 

 


Bureaus

Media

Economisch