SLURP!-flessen krijgen kleurrijke make-over voor beginnende wijndrinker
Wijnmerk SLURP! introduceert een nieuw assortiment met een kleurrijk jasje bij Albert Heijn. Het SLURP!-label wordt door velen geassocieerd met Ilja Gort, maar sinds 2021 is SLURP! volledig eigendom van het Franse wijnbedrijf Cordier.
Voor de herintroductie is er goed gekeken naar de koopbeslissingen van de nieuwe generatie onervaren jongewijnconsumenten. Zij worden de laatste jaren overspoeld met merken, smaken en verpakkingen van wijnen, maar ook van bier, ready to drink en alcoholvrije alternatieven. Om deze beginnende wijndrinkers gemakkelijk te laten kiezen, wordt gefocust op kleur en smaaktype.
Joke Kornet-Broekmans, Trade Marketeer voor Noord-Europa bij Cordier, vertelt: “Het blijft lastig wanneer je werkzaam bent in de wijnindustrie en je weer teruggaat naar het moment dat je voor het eerst zelf je wijn ging kopen. Wat viel op, waar baseerde je je keuze op, wat vond je moeilijk. Bij de nieuwe SLURP! zijn we uitgegaan van deze doelgroep wiens smaak al wel ontwikkeld is, maar qua kennisniveau een absolute beginner is. We hebben de nieuwe labels en smaakindeling dan ook laten testen bij deze referentiegroepen alvorens het in productie te nemen.”