Snapchat brengt nieuwe sneakercollectie van Versace tot leven via AR

Snapchat brengt nieuwe sneakercollectie van Versace tot leven via AR

07-06-2024 (12:55) - Marketing

Voor de lancering van de nieuwe Versace Mercury sneakercollectie werkt Versace samen met Snapchat om haar nieuwste schoen-innovatie tot leven te brengen. Vanaf vandaag kunnen Snapchatters Versace Mercury ervaren en een glimps van het futuristische ontwerp bekijken. Dit kan door middel van een groot aantal experiences, die de digitale en fysieke wereld met elkaar verbinden.

De Versace Mercury Lens dompelt gebruikers onder in een ervaring en maakt gebruik van de kracht van de voor- en achtercamera. De lens neemt Snapchatters mee op interactieve reis en vraagt hen met hun voet op een tegel of steen te tikken . Op deze manier "breekt" de tegel en wordt de sneaker onthuld en nodigt de geavanceerde AR-technologie van Snapchat sneakerheads uit om de kicks te passen en in 3D te ontdekken.

De digitale modecollectie voor Bitmoji

Snapchatters kunnende Versace Mercury sneakers ontgrendelen voor hun Bitmoji, samen met 12 andere exclusieve en iconische stukken van het modehuis. De Mercury-sneakers zijn verkrijgbaar door 350 tokens in te wisselen. De de hele collectie zal tussen 100 en 1.100 tokens liggen. De Tokens zijn te koop in de Token Shop op Snapchat. Later deze maand worden ook nieuwe Versace-stijlen toegevoegd aan de Bitmoji-collectie.

Om de Versace Mercury-collectie voor Bitmoji te ontgrendelen, ga je naar Snapchat en klik je op het Profiel-pictogram in de linkerbovenhoek om je Profielscherm te vinden. Klik op het kledinghanger pictogram om de Bitmoji outfits-sectie te openen en klik vervolgens op het Versace-logo om de collectie te bekijken. Je kunt ook hier klikken om de stijlen te bekijken.

"Deze samenwerking met zo'n iconisch modehuis toont ons vermogen om historisch erfgoed te combineren met innovatie, terwijl we een belangrijk publiek van meer dan 800 miljoen Snapchatters wereldwijd bereiken. Onze creatieve tools en platforms, van AR tot Bitmoji, openen voorheen onvoorstelbare creatieve mogelijkheden en dragen bij aan het nog persoonlijker, toegankelijker en aantrekkelijker maken van de luxe-industrie", zegt Geoffrey Perez, Global Head of Luxury bij Snap Inc.  


Bureaus

Media

Economisch