TakeAware en Justdiggit slaan handen ineen voor een groenere toekomst op Black Friday

TakeAware en Justdiggit slaan handen ineen voor een groenere toekomst op Black Friday

25-11-2024 (07:00) - Marketing

Terwijl de wereld zich opmaakt voor koopgekte tijdens Black Friday, kiest TakeAware voor een bewuste en groene benadering. In samenwerking met Justdiggit zet de duurzame verpakkingsleverancier zich in om de planeet te vergroenen en klimaatverandering tegen te gaan.

Als onderdeel van deze samenwerking doneert TakeAware 50% van de verkoop van al haar suikerriet producten tijdens de week van Black Friday (25 november t/m 1 december) aan de vergroeningsprojecten van Justdiggit. Met deze bijdrage worden zogeheten ‘bunds’ gegraven in Kenia. Bunds zijn halvemaanvormige kuilen die regenwater opvangen dat anders over de droge, dorre grond wegspoelt. Door bunds te graven worden grote gebieden in korte tijd vergroend, wat positieve invloed heeft op de biodiversiteit, lokale gemeenschappen en uiteindelijk ons klimaat.

124 m² vergroening per €8

Elke €8 donatie door TakeAware draagt bij aan het vergroenen van 124 m² land. Dankzij deze aanpak wordt niet alleen de biodiversiteit hersteld, maar ook de lokale gemeenschappen ondersteund die afhankelijk zijn van landbouw en natuurlijke hulpbronnen.

Duurzame disposables met impact

TakeAware maakt het bedrijven en consumenten makkelijk om duurzame(re) keuzes te maken. Het assortiment bestaat veelal uit disposables van natuurlijke materialen zoals suikerrietpulp, beter bekend als bagasse. Deze producten zijn niet alleen volledig plasticvrij, maar ook gemaakt van hernieuwbare grondstoffen. Met #CoolDownThePlanet wil TakeAware samen met haar klanten bijdragen aan een klimaatpositieve toekomst.

Bewust Black Friday-alternatief

"Bij TakeAware geloven we dat kleine keuzes grote impact kunnen hebben," aldus Tjeert Staal, CEO bij TakeAware. "Door Green Friday te omarmen, laten we zien dat winst en duurzaamheid hand in hand kunnen gaan." "Samen met Justdiggit maken we van elke bestelling een investering in een groenere toekomst."
 


Bureaus

Media

Economisch