Van zolderkamer naar wereldmerk: Little Dutch viert 15 jaar met nieuw hoofdkantoor

Van zolderkamer naar wereldmerk: Little Dutch viert 15 jaar met nieuw hoofdkantoor

16-06-2025 (14:46) - Marketing

Wat begint met één product uit persoonlijke behoefte, kan uitgroeien tot een internationaal kindermerk. Vijftien jaar geleden maakte Rinke van der Helm tijdens haar zwangerschap een lampenkapje voor de babykamer, vandaag is datzelfde Little Dutch actief in meer dan 50 landen. Het jubileum wordt gevierd met de opening van een nieuw hoofdkantoor en logistiek centrum in Berkel en Rodenrijs.

Op zaterdag 21 juni opent het bedrijf officieel de deuren van dit nieuwe pand: een frisse, lichte werkplek waar inmiddels 70 collega’s dagelijks samenwerken aan design, klantcontact en logistiek. "Van zolderkamer naar antikraakpand, van keukentafel naar dit prachtige hoofdkantoor, maar de sfeer is altijd hetzelfde gebleven," vertelt Van der Helm. "Als ik nu door de kantine loop en zie wie er allemaal zitten, ook collega’s van het eerste uur, dan voel ik oprechte trots. Het is niet alleen míjn verhaal, het is van ons allemaal."

Little Dutch is geen productmerk,” vervolgt Van der Helm. "We zijn een conceptmerk. Alles klopt: kleuren, karakters, materialen. Dat gevoel is ons fundament.” Mede-eigenaar en partner Ad Ammerlaan vult aan: "Toen ik begon dacht ik: op gevoel bouw je geen merk. Maar juist dát maakt het verschil."

Subtiele rebranding

De kracht van het merk zit in het volledig in-house ontwikkelde design, thematische collecties en een duidelijke merkbeleving. Van houten speelgoed tot verzorgingsproducten: alles draagt bij aan een herkenbare stijl en structuur. "We creëren producten die blijdschap brengen aan ouders én kinderen, en tegelijk bijdragen aan een schaalbare merkbeleving,” aldus Ammerlaan. 

In 2025 ondergaat Little Dutch een subtiele rebranding, met de merkbelofte als vertrouwd kompas: enjoy the little things. “Dat is meer dan een slogan,” zegt Van der Helm. "Het is onze missie, het hart van wat we doen." De rebranding vertaalt zich in een frisse visuele stijl, een warme tone of voice en nóg meer aandacht voor
betekenisvolle momenten in het leven van jonge gezinnen.

Omzet verdubbelen

De rebranding markeert een volgende stap in een groeikoers die niet alleen internationaal is, maar ook waardegedreven is. "We zijn inmiddels een internationaal merk,” zegt Ammerlaan, "maar onze ambitie reikt verder: we kiezen bewust voor groei die duurzaam, inspirerend en zorgzaam is.” Tegen 2028 wil het bedrijf de omzet verdubbelen en wereldwijd top-of-mind zijn binnen de kinderbranche.


Bureaus

Media

Economisch