Vaseline dropt festivalactivatie met intiem optreden van Don Diablo op Sziget

Vaseline dropt festivalactivatie met intiem optreden van Don Diablo op Sziget

11-08-2025 (11:51) - Marketing

Deze zomer maakte Vaseline haar intrede op Europa’s grootste muziekfestival met een activatie die smeert én resoneert: ‘Vaseline 72h Kiss & Beats’ op Sziget 2025. Centraal stond een mix van muziek, cultuur en self-care, speciaal ontworpen voor een generatie die verlangt naar beleving, zelfexpressie en echtheid.

Don Diablo, een van de headliners van Sziget, gaf op donderdag 7 augustus een intiem en bijzonder optreden bij Vaseline 72h Kiss & Beats, exclusief voor deze activatie. Naast zijn performance lanceert hij ook iets blijvends: nog niet eerder uitgebrachte muziek die precies vangt waar deze campagne om draait: de kracht van kleine momenten die groots aanvoelen.

"Muziek is gemaakt voor speciale momenten, om aan herinneringen te koppelen", zegt Don Diablo. "En ik hoop dat mijn muziek je, lang nadat het festival voorbij is, weer even terug kan brengen naar die warmte, dat gevoel dat alles even precies goed was."

72 uur moisturisation = 72 uur muziek

De mini's van Vaseline zijn inmiddels een populair item in festivaltassen. Met hun belofte van 72 uur moisturisation zijn de mini's, die de naam Cuties dragen, gemaakt om je lippen langdurig te verzorgen. Diezelfde belofte vormde het creatieve uitgangspunt van Vaseline 72h Kiss & Beats: verspreid over zes dagen zorgden elf dj’s samen voor een totaal van 72 uur aan muziek in de Vaseline-zone. Een muzikale vertaling van wat de Cuties beloven.

Festivalgangers werden uitgenodigd om in de Kissing Booth een Vaseline Cutie lip balm te gebruiken en een kiss-video op te nemen. Die kus werd verwerkt in content en werd getoond op het grote scherm. De dj’s lieten zich hier 72 uur live door inspireren en verwerkten kusgeluiden in hun sets.

Van verzorging naar festivalmoment

Met een mix van muziek, zelfzorg en expressie sloot de activatie aan bij hoe Gen Z merken wil ervaren: via beleving, zelfexpressie en echtheid. Elke avond richtte de Kiss Cam op het hoofdpodium de aandacht op de Vaseline-zone. Op TikTok doken kissing sounds op in user generated content, terwijl influencers uit acht Europese landen verslag deden van hun ervaring.

"Met deze activatie maken we onze merkbelofte tastbaar en cultureel relevant,” zegt Monica Borratxero, Beauty & Wellbeing Lead EU bij Unilever. "Gen Z ziet verzorging niet alleen als iets functioneels, maar ook als expressie en emotie.”


Bureaus

Media

Economisch