
Vier merken matchen met nieuw seizoen B&B Vol Liefde
Op maandagavond gaat 'B&B Vol Liefde' weer van start bij RTL 4. Dit seizoen hebben vier adverteerders hun ultieme match gevonden met het populaire liefdesprogramma, waarvan drie via Brand Licensing. Daarmee komt het programma nog dichter bij de consument.
Via Brand Licensing is het mogelijk voor adverteerders om bijvoorbeeld de naam, het logo of de content van het TV-programma te gebruiken via eigen kanalen en middelen. "B&B Vol Liefde komt daarmee letterlijk in de handen van onze kijkers, de consument", vertelt Cleo de Rooij, Brand Licensing Specialist bij Ad Alliance. De drie merken die dit seizoen op deze manier zijn ingestapt zijn Rivella, McDonald's en Unilever. Lay's heeft zich wederom verbonden aan het programma via een tradiotionele Brand Partnership.
Manon van der Hoek, Chief Commercial & Legal Officer Northern Europe bij Fremantle, de maker van B&B Vol Liefde: "Wat dit programma bijzonder maakt, is de manier waarop het team telkens opnieuw die kwetsbare momenten weet vast te leggen zonder filter. Juist omdat het zo puur is, biedt het kansen voor merken die op een respectvolle en inhoudelijk relevante manier willen aansluiten. In samenwerking met Ad Alliance en de merken wil Fremantle telkens kijken naar hoe we die verbinding kunnen maken, met oog voor de juiste toon en timing. Daardoor zijn dit niet alleen effectieve, maar ook verrassend creatieve samenwerkingen."
Drie campagnes
Rivella is trouwe partner van het programma en al jarenlang een vaste match. Dit jaar zal het frisdrankmerk, naast hun Brand Partnership, de merknaam 'B&B Vol Liefde' plaats rondom het Rivella-schap. Ook is er een actie opgezet met oud-deelneemster Els.
Unilever stapt dit seizoen voor het eerste in op 'B&B Vol Liefde' met een licentie en een mediacampagne bij Ad Alliance. In samenwerking met activatiebureau SowiesoHelder zijn er twee activaties ontwikkeld voor in de winkels van Kruidvat. Bij aankoop van twee Unilever Persoonlijke Verzorgingsproducten krijgt de consument een uniek B&B Vol Liefde Zomerspel cadeau. Later in de campagne maakt de consument kans op een 'B&B Vol Liefde'-prijs via een win-actie.
Ook McDonald’s stapte in via Brand Licensing. Hun eigen 'Summer of Love'-campagne is een matcht met B&B Vol Liefde en wordt versterkt door een mediacampagne en middels een licentie. De ‘B&B Vol Liefde Bundel’ staat deze zomer 4 weken op het menu.