Wayne Parker Kent maakt eerste Nederlandse social documentaire voor bierbrouwerij De 7 Deugden

Wayne Parker Kent maakt eerste Nederlandse social documentaire voor bierbrouwerij De 7 Deugden

03-09-2024 (11:39) - Marketing

Brouwerij De 7 Deugden helpt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een werkplek. Om het bijzondere verhaal van de brouwerij te vertellen, ontwikkelde creatief bureau Wayne Parker Kent de eerste Nederlandse social documentaire.

In een serie van 7 afleveringen vertelt oprichter Garmt hoe hij op het idee kwam om De 7 Deugden te beginnen en laat hij zien dat mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt vaak bijzonder gewone mensen zijn.

De mini-documentaire neemt de kijkers mee in het verhaal van eigenaar en oprichter Garmt Haakma. Elk hoofdstuk onthult een nieuw aspect van het inspirerende verhaal. Van de dagdromen van Garmt tot het moment van de opening van de brouwerij. Wayne Parker Kent vertaalde dit verhaal naar een format dat perfect aansluit bij de meest populaire social kanalen van het moment.

Garmt Haakma, oprichter van De 7 Deugden: “Als brouwerij streven we ernaar om plek te creëren voor mensen die ergens anders niet zo makkelijk aan de slag kunnen. Dat is het doel. Het bier is slechts een middel. Maar hoe meer bier we verkopen, hoe meer mensen wij kunnen helpen. Wij zijn een kleine brouwerij en moeten inventief zijn om op te vallen. Deze documentaire is een perfecte manier om ons verhaal bekend te maken onder een nieuwe doelgroep en zo mensen te verleiden ons bier te drinken."

Gerben van der Rijt, creative director Wayne Parker Kent: “Merken bouwen betekent verhalen vertellen. En het verhaal van De 7 Deugden is met recht een bijzonder verhaal. De 7 Deugden verdient het om meer bekendheid te krijgen en geliefd te worden onder bierliefhebbers. Het bier is net zo goed als dat van andere speciaal bierbrouwerijen, maar smaakt dankzij het bijzondere verhaal nog beter. Met deze documentaire willen we dat verhaal aan zoveel mogelijk mensen vertellen, gebruikmakend van de kracht van social. Het past perfect in onze filosofie dat je merken kunt bouwen op social, met de kracht van storytelling.

De mini-documentaire ‘De Droom van Garmt' is nu te bekijken op TikTok en andere social kanalen van De 7 Deugden. In meerdere episodes kunnen kijkers het volledige verhaal van Brouwerij De 7 Deugden ervaren.


 


Bureaus

Media

Economisch