Westland: Nettorama, Hoogvliet en Dirk scoren het best in het jaarlijks Kaasrapport

25-10-2022 (08:39) - Marketing

Westland Kaas presenteert - in samenwerking met onderzoeksbureau GfK - de resultaten van het jaarlijkse kaasrapport. Het GfK kaasrapport wordt voor de 17e keer gepresenteerd. Nettorama, Hoogvliet en Dirk komen dit jaar als winnaars uit de bus.

In opdracht van Westland Kaas, leverancier van bekende A-merken als Old Amsterdam en Maaslander, heeft GfK, onderzoek gedaan naar de prestaties van kaasafdelingen van alle Nederlandse supermarktformules. Dit doet GfK door vragen te stellen aan het GfK ConsumentenScan Panel dat uit ongeveer 10.000 huishoudens bestaat. Het GfK Kaasrapport geeft hiermee een goed beeld van de ontwikkeling van de totale kaascategorie en inzicht in de waardering van de consument voor de kaasafdeling in zijn of haar supermarkt. Met deze inzichten wil Westland retailers helpen hun kaasafdeling te optimaliseren en nog beter te laten aansluiten op de behoeften van hun klanten. Sinds 2020 wordt bij de beoordeling een driedeling aangehouden: de Zelfbedieningsafdeling, de Versafdeling mét personeel en de Versafdeling zónder personeel.

iets minder tevreden

De resultaten tonen aan dat de Nederlandse kaasshopper in het afgelopen jaar iets minder tevreden was over de kaasafdeling dan het voorgaande jaar. Zo krijgen alle drie de afdelingen een lagere waardering. Bij de Zelfbedieningsafdeling en de Versafdeling zónder personeel komt dit vooral voort uit een lagere waardering op de dimensie ‘voordeel’. Tegelijkertijd is de consument bij alle drie de afdelingen kritischer over de ’service’. 


Bureaus

Media

Economisch