Zien: de streetwear-outdoorcollectie van PUMA en P.A.M.

01-11-2022 (16:57) - Marketing

P.A.M. en PUMA werken dit seizoen samen om een collectie te creëren die de lijnen tussen streetwear en outdoorkleding doet vervagen. De collectie is onderdeel van een groter project: de P.A.M/PUMA BIO/VERSE - met als doel opnieuw verbinding maken met natuur en community.

De collectie BIO/VERSE neemt de consument mee de natuur in. De allereerste PUMA x P.A.M. collectie bestaat uit eenvoudige, maar avontuurlijke silhouetten met gedurfde graphics en all-over prints met een psychedelisch randje. Het textuur- en kleurrijke concept is geïnspireerd op de Zuid-Amerikaanse Yareta; een bolle, fluweelachtige, op een kussen lijkende plant.

Meer dan mode alleen

Misha Hollenbach, mede-oprichter van P.A.M.: "We wilden kleding maken die comfortabel is voor een naadloze overgang tussen de stad en de natuur, en beide verbindt." Shauna Toohey, de andere oprichter van P.A.M.: “Vanaf het begin zagen we dit project als een kans om samen iets te maken dat verder zou kunnen gaan dan mode alleen, en het PUMA-team steunde ons meteen. Dus, als onderdeel van de P.A.M/PUMA BIO/VERSE, stelden we voor om een project op te zetten om bedreigde wilde plekken op de planeet te beschermen; dezelfde soort plekken die als inspiratie hebben gediend voor de collectie."

P.A.M.

In het jaar 2000 werd P.A.M., een afkorting voor Perks and Mini, opgericht. Het merk heeft een multidisciplinaire benadering waarbij mode, grafisch ontwerp, kunst, muziek en het nachtleven worden gecombineerd. De BIO/VERSE zet zich in voor echte milieu-impact door middel van een partnerschap met DEEP.

Overgebleven wilde plekken beschermen

Via het DEEP BioDATA Platform ondersteunt het project de installatie van technologie voor het monitoren van biodiversiteit in een van 's werelds laatst overgebleven ongerepte plekken - de Jurua-rivierregio van het West-Braziliaanse Amazonegebied. De met de Cloud verbonden audiosensoren gebruiken Machine Learning om live sonics van de projectlocatie te verwerken, waardoor compleet nieuwe inzichten worden verkregen over het gebied. Deze gegevens worden gedeeld met lokale en wetenschappelijke gemeenschappen om onderzoek te verbeteren, de dynamiek van ecosystemen te begrijpen, instandhoudingsinspanningen te te bevorderen en te sturen en illegale activiteiten in deze mooiste en meest kwetsbare ecosystemen te stoppen. DEEP werkt samen met lokale partner Instituto Juruá en technologiepartner Rainforest Connection om deze resultaten te behalen.

Collectie

De collectie bestaat uit twintig verschillende stijlen en bevat hoogwaardige basics zoals fleecejacks en sweaters, cargobroeken, T-shirts, poloshirts, hoodies en pufferjacks - allemaal gemaakt met ten minste 20% gerecyclede materialen. Het palet is geïnspireerd op de natuur en wordt gedomineerd door rijke tinten paars, lavendel, groen en koper. De schoenen bestaan uit klassieke sneakers, trailrunning schoenen en klompen. Aan de minimalistische kant benadrukken accessoires - een hoed en pet, een trailrugzak en een set flessentassen - de functionaliteit.

 

 

 

 

 

 

 

 


Campagnevideo

Geregisseerd door Ben Ditto - de gevierde Creative Director die gespecialiseerd is in de uitvoering van utopische concepten - zijn de gezichten van deze campagne die van het hipste jonge talent in rap Thaiboy Digital en van de inheemse Australische kunstenaar Milari Barker. De muziek voor de campagne is geproduceerd door de Zweedse audiopionier Varg2TM en maakt gebruik van samples die rechtstreeks van de Amazon-projectsite van DEEP BioDATA zijn genomen. 

De PUMA x P.A.M. De collectie is vanaf 5 november wereldwijd verkrijgbaar in geselecteerde PUMA-winkels, PUMA.com en retailers.


Bureaus

Media

Economisch