![Banijay Benelux investeert in creator economy met belang in [WERKTITEL]](/public/image/2025/schermafbeelding_2025-10-13_om_16.33.15.png)
Banijay Benelux investeert in creator economy met belang in [WERKTITEL]
Banijay Benelux neemt een meerderheidsbelang in [WERKTITEL], een nieuwe creators-onderneming die concepten ontwikkeld voor makers, merken en producenten op het gebied van event- en theaterproducties, live experience marketing en publishing. Daarnaast krijgen creators ondersteuning in hun creatieve groei, positionering en zakelijke ontwikkeling.
[WERKTITEL], opgericht door Bob ten Berge, David Mol en Timo Verbruggen, vormt de schakel tussen de digitale en fysieke wereld van entertainment, en creëert formats die impact maken, van online series tot liveshows en branded experiences.
Banijay zet met de investering een grote stap in de creator economy, volgens Sandra Hilster, CEO van de Benelux-tak: "Bob, David en Timo hebben zich in korte tijd bewezen door een hechte ‘makers’-hub op te bouwen waar online talent zich verder kan ontwikkelen. De theatershows en de branded live-events die zij hebben ontwikkeld en geproduceerd, vormen nog maar het topje van de ijsberg van wat zij kunnen. Hun aanpak, die creativiteit koppelt aan ondernemerschap, sluit naadloos aan bij de kernwaarden van Banijay Benelux."
Ook de drie oprichters verheugen zich op de samenwerking met Banijay: "Met hun netwerk, studiofaciliteiten en expertise in contentproductie kunnen we onze makers en merken nog meer kansen bieden. We kunnen sneller opschalen, groter denken en nieuwe samenwerkingen realiseren tussen makers en merken. Samen bouwen we aan een ecosysteem waar de grootste online creators, merken en producenten hun eigen universum kunnen creëren, zowel online als offline."
Projecten & producties
[WERKTITEL] stond eerder achter de theatershow VrouwMiShow met Nina Warink, Iris Enthoven en Sophie Milzink, en de live podcastmusical De Stijn, Tobi & Jeppe Show. Voor het nieuwe theaterseizoen staan meerdere producties op de planning, waaronder de theatertours van Eva Eikhout, Quinn en Aaron en komiekduo Hokjesdenker.
Daarnaast werkt [WERKTITEL] intensief samen met creators Quinn en Aaron Bezemer, die maandelijks meer dan 50 miljoen weergaven behalen op YouTube Shorts. Naast strategische begeleiding in channelmanagement ontwikkelt het bedrijf samen met hen branded partnerships met merken als Intertoys, LEGO en Samsung. Voor Broodjestester realiseerde [WERKTITEL] samenwerkingen met onder meer Burger King, Netflix en HEMA.
Ook op het gebied van organische content is [WERKTITEL] actief betrokken bij de creatieve ontwikkeling van makers. Zo produceerde het team voor Annemarie Lekkerkerker de online socialserie Gen Zwevend, in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen.