Deze 5 programma's van de publieke omroep zijn in Q3 het hoogst gewaardeerd

04-10-2023 (13:08) - Media

NPO heeft via Media Appreciatie Panel een nieuwe ranking samengesteld van de meest bekeken programma's van Q3. Dit zijn ze:

Hoogst gewaardeerde programma’s Q3 2023

Oogappels (BNNVARA) – 8,6

Dertigers (BNNVARA) - 8,6

Anoniem (BNNVARA) – 8,6

Langs de IJssel (MAX) – 8,5

Shetland (KRO-NCRV) – 8,4

Bekijk de 10 hoogst gewaardeerde NPO-programma's van het derde kwartaal van 2023 via deze link.

Over het Media Appreciatie Pannel

Het Media Appreciatie Panel (MAP), uitgevoerd door GfK in opdracht van NPO Publieksonderzoek, geeft inzicht in de waardering voor televisieprogramma’s. Van de 10 grootste televisiezenders in Nederland worden dagelijks vrijwel alle uitzendingen beoordeeld.

Het onderzoek is op dagniveau representatief voor de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder. De panelleden geven hun waardering voor de programma’s die ze gisteren hebben gekeken, zowel live als uitgesteld. Ze drukken hun waardering uit in een rapportcijfer en geven daar (facultatief) een toelichting bij. Hierdoor is twee dagen na uitzending de mening van de kijkers van een programma beschikbaar.

Het Media Appreciatie Panel bestaat uit n=8.000 respondenten. De gemiddelde dagrespons ligt tussen de 3.200 en 4.400 respondenten, maar bedraagt minimaal n=3.000. Deze netto dagsteekproef wordt gewogen volgens de MOA Gouden Standaard en is daarmee representatief voor de Nederlandse bevolking op de variabelen geslacht, leeftijd, opleiding en regio.

Voor het NPO Start publiek concentreren we ons op de waardering door kijkers van 20 t/m 49 jaar. Sportregistraties en journalistieke producties laten we buiten beschouwing, omdat we ons concentreren op content die op een later moment wordt teruggekeken. 


Bureaus

Marketing

Economisch