Endemol gaat wereldwijd(er)

30-03-2010 (00:00) - Media

Met Endemol Worldwide Brands lanceert Endemol een divisie die zich richt op de uitrol van content over meerdere platforms. Olivier Gers is benoemd tot Chief Executive Officer van het nieuwe initiatief. Tot de kernactiviteiten van Endemol Worldwide Brands behoren licensing en merchandising, alsmede productontwikkeling en creatie van gamesapplicaties en toepassingen voor social gaming sites. Ook wordt nauw samengewerkt met Endemols lokale werkmaatschappijen, met betrekking tot de coördinatie en ondersteuning van branded entertainment-activiteiten van de wereldwijde organisatie.

Olivier Gers wordt ook verantwoordelijk voor de belangrijkste digitale activiteiten van Endemol Group. Dit volgt op de integratie van digital in de commerciële core business van het bedrijf, die onlangs tot stand werd gebracht door Chief Commercial Officer Tom Toumazis en Adam Valkin; de Global Head of Digital Media and New Business, die eerder deze maand terugtrad. Gers wordt ondersteund door Joerg Bachmaier, voormalig Senior Vice President, Digital Media & Business Development bij Endemol USA, die recentelijk is benoemd tot Senior Vice President/General Manager Americas van Endemol Worldwide Brands.

 


Endemol/Broadcast Magazine

Bureaus

Marketing

Economisch