HOI-cijfers positief voor FD en Parool

11-05-2010 (10:24) - Media

In 2009 is de oplage van Het Parool voor het zevende achtereenvolgende jaar gestegen. De voortdurende oplagegroei van Het Parool gaat in tegen elke landelijke trend. De totale dagbladenmarkt kromp in 2009 met 3%.  De betaalde kernoplage van Het Parool groeide in 2009 juist met 1,2% van 63.616 exemplaren in 2008 naar 64.399 exemplaren in 2009. De totaal verspreide oplage van Het Parool in 2009 was ruim 87.500 exemplaren.

‘Het Parool maakt duidelijke keuzes. We kiezen voor Amsterdam. Het Parool is geliefd vanwege de uitgebreide Amsterdamse verslaggeving over o.a. politiek, kunst, media, sport en de vele reportages over Amsterdammers met een bijzonder verhaal’, aldus hoofdredacteur Barbara van Beukering.

Dezelfde HOI-cijfers tonen aan dat Het Financieele Dagblad ten opzichte van 2008 stabiel is gebleven ondanks de dalende dagbladenmarkt. De conclusie van dit onderzoek is dat de verspreide oplage van betaalde dagbladen met 3% is gedaald. Het is dan ook uniek dat het FD een van de titels is die niet in oplage heeft ingeleverd.

‘Dat onze oplage stabiel blijft heeft veel te maken met de kwalitateit van onze journalistiek. De recessie heeft ons laten zien dat steeds meer mensen het FD zien als nummer 1 informatiebron als het gaat om financieel-economisch nieuws. Wij weten al het nieuws van waarde te vertalen in relevante informatie voor de lezer. Dit doen we niet alleen met de krant, maar ook steeds vaker digitaal’, aldus Marc Roos, Oplage Manager van Het Financieele Dagblad.

 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch