Interactieve Schoolboards realiseren hoogste bereik onder jongerenmedia

08-09-2015 (10:15) - Media

8.30 uur - De interactieve Schoolboards van Clear Channel Hillenaar scoren ook dit jaar weer hoog op bereik, contactfrequentie en waardering, blijkt uit twee recent onafhankelijke onderzoeken uitgevoerd door onderzoeksbureaus Markteffect en Qrius.

Met de Schoolboards biedt Clear Channel een landelijk interactief posternetwerk aan waarmee adverteerders scholieren in het middelbaar en voortgezet onderwijs (vmbo/mbo/havo/vwo) doeltreffend bereiken.
 
Uit de onderzoeken blijkt dat het bewuste bereik van de Schoolboards, op de scholen waar ze aanwezig zijn, op ruim 80% ligt. 99% Van deze scholieren geeft aan de posters elke week te zien, het dagbereik ligt op 88% en 76% van de scholieren ziet de posters zelfs meerdere keren per dag. Uit een vergelijking met andere traditionele en sociale jongerenmedia blijkt dat geen ander medium zo’n hoog dagbereik heeft als de Schoolboards. Het dagelijks bereik van de Schoolboards is vergeleken met MTV (17%), Comedy Central (20%), Radio 538 (17%), Q-music (13%), Facebook (71%) en Instagram (49%).
 
De Schoolboards worden tevens erg positief gewaardeerd onder tieners op kenmerken als duidelijk (87%), informatief (80%), niet storend (78%), niet irritant (74%), leuk (71%), interessant (70%) en relevant (68%). Op de vraag via welke media jongeren graag benaderd worden met commerciële uitingen zonder dat ze dit als storend ervaren, prefereert 77% van de scholieren de Schoolboards. Televisie (56%), Facebook (57%), radio (55%), websites (43%) en reclame via YouTube (29%) scoren beduidend lager.
 
Het Studi netwerk van Clear Channel, een landelijk affichenetwerk op universiteiten en hogescholen, genereert volgens het onderzoek een bewust bereik van 55% onder studenten, waarbij 91% aangeeft de posters meerdere keren per week te zien.
 
Naast het creëren van branding en awareness, zijn Schoolboards en Studi’s door de combinatie met mobiel voor adverteerders steeds beter inzetbaar voor activatie en actie: scan, like, koop, deel! Het medium verschuift hiermee van ‘statisch posterpaneel’ naar een interactief medium met legio mogelijkheden.
 


Bureaus

Marketing

Economisch