NOS Teletekst (30) blijft populair

01-04-2010 (09:45) - Media

NOS Teletekst  viert donderdag 1 april de dertigste verjaardag. Onderzoek wijst uit dat NOS Teletekst - ondanks al het nieuwe media-aanbod - nog altijd een echt ‘kijkcijferkanon’ is. Het afgelopen jaar hebben maar liefst elf miljoen Nederlanders van 15 jaar en ouder gebruikgemaakt van NOS Teletekst, wat neerkomt op 81% van de Nederlandse bevolking. De kijkers geven NOS Teletekst met een 7,6 bovendien een mooi rapportcijfer. Nieuwspagina 101 is met 10 miljoen gebruikers de populairste rubriek, gevolgd door het weer (pagina 701/9 miljoen gebruikers), de TV-gids (pagina 200/8 miljoen gebruikers) en Sport (pagina 601/7 miljoen gebruikers).

Van ‘vergrijzing’ van het medium teletekst is geen sprake, gezien het feit dat het bereik onder jongeren tussen de 15 en 24 jaar relatief het hoogst is (92%). Een andere opvallende uitkomst is dat nog steeds de meeste mensen teletekst raadplegen via de televisie (98%). Behalve het onderzoek naar de populariteit van ‘Jarige Job’, dat de NOS speciaal voor de 30e verjaardag heeft laten uitvoeren, krijgen de pagina’s 100, 101, 401, 601, 701 en 801 komende donderdag een etmaal een speciale verjaardagslay-out.

De pagina met het laatste nieuws (101) heeft niet alleen de meeste gebruikers, het noteert ook de hoogste dagelijkse bezoekfrequentie. 48% (= bijna 5 miljoen Nederlanders van 15 jaar en ouder) komt hier dagelijks. De voetbalrubriek eredivisie (pagina’s 818-832) heeft de hoogste bezoekfrequentie per week. Bijna 75% van de gebruikers (4,1 miljoen Nederlanders van 15 jaar en ouder) komt hier wekelijks terug.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch