NRC Media lanceert DeLUXE
02-08-2011 (09:05) - Media
NRC Media lanceert op 17 september een high-end glossy magazine: DeLUXE. Elke editie krijgt een eigen thema, in 2011 zijn de thema’s ‘mode’, ‘wonen’ en ‘feestdagen’. Voor elke editie wordt samengewerkt met een gastredacteur van naam.
Modeontwerper Dries van Noten is de gastredacteur van de eerste DeLUXE met als thema mode. Het tweede nummer, dat in oktober verschijnt en over wonen en architectuur gaat, heeft als gastredacteur architect Rem Koolhaas. De gastredacteur bedenkt onderwerpen en ideeën voor verhalen en zijn keuzes zijn de rode draad in de glossy. DeLUXE verschijnt als magazine bij NRC Handelsblad in een groot formaat: 285 x 385 mm.
In DeLUXE staan artikelen van de NRC redactie over bijzondere personen en exclusieve producten, trends en ervaringen. Het magazine is een aantrekkelijke aanvulling op de overige bijlages van NRC Handelsblad die economie, wetenschap en opinie als onderwerp hebben. ‘DeLUXE is gemaakt op het DNA van de NRC-lezer’, zegt commercieel directeur Martijn Standaart. ‘Het biedt de lezer inhoudelijke en relevante stukken met grote, opvallende beelden van professionele fotografen.’
In het buitenland zitten al jaren glossy’s bij kwaliteitskranten, zoals ‘How to spend it’ van The Financial Times, ‘Le Monde Magazine’ van Le Monde en ‘De Standaard Magazine’ van De Standaard. DeLUXE is in Nederland het eerste glossy magazine gericht op lifestyle bij een kwaliteitskrant. Standaart: ‘Customer magazines, gericht op lifestyle, zijn de laatste jaren enorm in populariteit gegroeid. Deze magazines versterken de klantenbinding en de merkbeleving. Dit gegeven, de sterke bladformule en het grote bereik maken het nieuwe magazine van NRC Handelsbladaantrekkelijk voor adverteerders.’ DeLUXE bereikt 763.000 lezers (abonnees, losse krantenkopers en meelezers). Het magazine wordt bij circa 60 procent van de lezers van nrc.next bezorgd. De oplage van DeLUXE is 300.000.
DeLUXE richt zich op de doelgroep mannen en vrouwen in de leeftijd van 35-65 jaar, met een hoog denk- en werkniveau en een bovenmodaal inkomen. Ze zijn financieel onafhankelijk, ambitieus, zelfbewust, nieuwsgierig en goed geïnformeerd. De NRC-lezer heeft grote interesse in lifestyle-onderwerpen, veel belangstelling voor trends en behoefte aan informatie over luxe artikelen. De lezers van NRC Handelsblad geven bovengemiddeld veel geld uit aan vakantie, eten en drinken, woninginrichting, luxe artikelen en auto’s.