Online serie Main Character: Zelfzorg opnieuw definiëren voor Gen Z

28-11-2023 (14:33) - Media

Het Amsterdamse bureau Soursop is een bureau met een focus op de nieuwe generatie. Ze hebben dan ook met het Woo, het nieuwe welzijnsplatform voor de Gen Z-generatie, vanaf het begin samengewerkt. De twee hebben samen een nieuw soort entertainment voor Gen Z bedacht: de driedelige serie Main Character.

In Main Character, een online filmserie, vertellen een artiest, rapper en danser uit de underground van Dublin elk hun verhaal over persoonlijke groei. De serie is geïnspireerd door de TikTok-trend waar mensen hun leven leiden als de hoofdpersoon ervan, om meer zelfvertrouwen te krijgen. De serie is geregisseerd door Woo’s Isolde Penwarden en bedacht en gecoproduceerd door Soursop en Woo. Het speelt zich af in Dublin, Ierland, en laat een reeks excentrieke, levensechte TikTok-persoonlijkheden zien die de confrontatie aangaan - en de humor zien in - echte situaties, van datingrampen tot verjaardagsverdriet.

Opnieuw definiëren

Main Character laat zien hoe Woo zich inzet om zelfzorg opnieuw te definiëren voor Gen Z, ook wel bekend als de 'angstgeneratie'. In plaats van de stijl van de huidige wellnessindustrie te volgen, brengt de serie de stem, thema's en gevoelens van Gen Z over in de vorm van een komedie-drama. Hiermee ontstaat een nieuw soort entertainment dat de stem van deze generatie weerspiegelt, die vaak niet goed begrepen wordt door de mainstream media. In de eerste aflevering, 'Venus Finds Love', wordt de in Dublin gevestigde artiest Venus onthuld als de ultieme romanticus. Op een date is ze bereid om ruimdenkend te zijn, maar kan ze als ze de ware vindt het risico nemen om zich kwetsbaar op te stellen?

Het ethos van Woo

Het ethos van Woo is niet gericht op het creëren van wellness-content, maar eerder op het creëren van entertainment dat 'je een goed gevoel geeft'. Het doel is om een veilige ruimte te creëren in een omgeving die veel Gen Z-ers zien als een giftige wereld. Door unieke verhalen te vertellen en de internetcultuur te omarmen, herdefinieert Woo wellness als je goed voelen. Dit zorgde voor het ontstaan van Main Character - de geboorte van een nieuw soort content die het gat vult tussen TikTok en Netflix, die het beste van beide werelden combineert.

Stijfheid en perfectie

"Het doel van Woo is om wellness opnieuw te definiëren voor deze generatie. We willen de stijfheid en perfectie weghalen die vaak met de wellness-industrie worden geassocieerd, om het toegankelijker te maken en meer in lijn met hoe mensen leven in de moderne wereld. zegt Stephen Mai, CEO van Woo. ”De wereld heeft het op het moment moeilijk, en we hebben behoefte aan escapisme in de vorm van herkenbare verhalen die clichés vermijden en je een goed gevoel geven. Wij maken entertainment dat de normen van digitale storytelling doorbreekt."

"Main Character speelt in op een nieuwe vorm van entertainment - het neemt de eerlijkheid en herkenbaarheid van TikTok over en vertolkt het in een andere vorm. Het is een andere manier van feel-good storytelling, de belichaming van hoe Woo het wil,” zegt Ravi Amaratunga Hitchcock, Executive Creative Director en medeoprichter Soursop.

De serie wordt vanaf nu uitgezonden via het streamingplatform van Woo. 


Bureaus

Marketing

Economisch