Opmars digitale tv vrij traag

15-04-2010 (09:38) - Media

Van een snelle opmars van digitale televisie lijkt vooralsnog geen sprake. Uit de onderzoeksresultaten van de Marktmonitor internet & digitale tv van baZoeKa blijkt dat slechts 13 procent van de consumenten die zich oriënteren op internet-, tv- en/of telefonieabonnementen digitale tv op zichzelf onvoldoende reden vindt om van abonnement te wijzigen. Opvallend gezien het feit dat bijna 60 procent van de huishoudens wel over een televisie met HD-scherm beschikt. Als tegelijkertijd kosten kunnen worden bespaard door een alles-in-een-abonnement voor internet, tv en telefonie af te sluiten, wordt digitale tv voor 42 procent van de consumenten wel een interessante optie.

Uit de Marktmonitor internet en digitale tv blijkt dat de interesse van maar liefst 42 procent van de consumenten die zich oriënteren op een nieuw abonnement voor internet, televisie en/of telefonie uitgaat naar een alles-in-een-abonnement, waarbij de drie diensten gecombineerd worden aangeboden. 19 Procent zoekt vergelijkende informatie over abonnementen voor internet plus telefonie. Slechts een schamele 13 procent wil meer informatie over afzonderlijke abonnementen voor digitale tv.
 
Mark Hekkelman, directeur van baZoeKa: ‘Deze resultaten laten zien dat de animo voor een afzonderlijk abonnement voor digitale televisie nog altijd gering is. In ieder geval veel minder dan de voortrekkers van digitale televisie ons doen laten geloven. De alles-in-een-pakketten daarentegen kunnen op toenemende belangstelling van de consument rekenen. De consument heeft door dat hij met een combinatiepakket aanzienlijk kosten bespaart in vergelijking met het afsluiten van drie afzonderlijke abonnementen voor televisie, internet en telefonie. Daarbovenop komt natuurlijk nog het gemak dat je als consument met maar één aanbieder te maken hebt en dus één rekening ontvangt. Dat je met een gecombineerd abonnement tegelijkertijd de overstap kunt maken naar digitale tv zal in veel gevallen net dat laatste zetje in de rug betekenen.’
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch