RTL Lounge stijgt in populariteit

09-03-2010 (10:05) - Media

RTL Lounge was in februari 'Zender van de maand' bij kabelaars Ziggo en Caiway en dat is duidelijk terug te zien in de kijkcijfers. Het digitale vrouwenkanaal verdriedubbelde haar cijfers naar 3,1 miljoen unieke kijkers in de 6+ doelgroep en stond hiermee op nummer 1 van alle digitale kanalen.

Dit betekent bovendien het op één na hoogste bereik sinds de meting van digitale kanalen. In de core doelgroep Vrouwen 13+ wist het themakanaal in februari 1,5 miljoen unieke kijkers te bereiken. Stichting KijkOnderzoek publiceert overigens geen cijfers per programma. Het genoemde bereik betreft het totaal aantal kijkers dat minstens vijf minuten naar het themakanaal heeft gekeken.

RTL Lounge brengt sinds de start op 2 oktober jongstleden RTL-programma's als Goede Tijden, Slechte Tijden, Gooische Vrouwen, Voetbalvrouwen, RTL Travel, Nigela Bites, Project Catwalk en Bouwval Gezocht.
 


RTL

Bureaus

Marketing

Economisch