Snapchat onderzoek: Betere bedrijfsresultaten voor merken
Natascha Chamuleau, General Manager Nederland bij Snapchat: "We weten dat Snapchatters zich meer verbonden voelen en meer aandacht besteden aan de content die ze op ons platform zien, omdat ze zich verbinden met hun vertrouwde kring van goede vrienden en familie.
Dit onderzoek toont aan waarom Snapchatters zich gelukkiger voelen wanneer ze de app gebruiken dan op andere platforms, en benadrukt daarmee de impact & invloed van positieve emoties op mensen wanneer ze merken online bekijken. Het wordt memorabeler, betrouwbaarder, speelser en voelt authentieker voor mensen om aan te bevelen aan vrienden. Nog meer bewijs dat deze gelukkige mindset niet alleen goed is voor onze community, maar ook voor merken."
Verbondenheid
Snapchat is de beste app om in contact te blijven met vrienden en familie, en gebruikers hebben meer plezier en voelen zich socialer, gelukkiger, meer verbonden, creatiever en vrolijker als ze Snapchat gebruiken.
- 64% van de social media-gebruikers is het ermee eens dat Snapchat ervoor zorgt dat ze zich verbonden voelen met vrienden en familie
- 75% van de sociale media-gebruikers zegt dat Snapchat functies heeft die hen in staat stellen plezier te hebben met hun vrienden en familie
- 65% van de sociale media-gebruikers voelt positieve emoties bij het gebruik van de app
Positieve emoties
Deze positieve emoties beïnvloeden hoe gebruikers merken en advertenties beschouwen: Snapchatters zien merken als boeiender en spannender en advertenties als speelser, dan die van de concurrentie.
- Merken die adverteren op Snapchat worden gezien als 2,0x boeiender en 1,5x spannender dan wanneer ze adverteren op concurrerende platforms
- Advertenties op Snapchat worden 1,2x speelser gevonden dan advertenties op andere sociale apps
Merkaanbevelingen
Hierdoor zijn gebruikers niet alleen eerder geneigd om merken op Snapchat leuk te vinden dan de meeste concurrenten, ze zijn ook eerder geneigd om het merk aan vrienden aan te bevelen dan de meeste concurrenten.
- Snapchat verbeterde merkaanbevelingen met 2x ten opzichte van een gemiddelde van concurrenten onder degenen die aangeven zich meer verbonden te voelen met anderen tijdens het gebruik van de app.
Snap Inc heeft dit onderzoek uitgevoerd met Alter Agents.