XITE start Connected TV advertentienetwerk

28-11-2023 (11:52) - Media

Vandaag kondigt het Nederlandse muziekvideoplatform XITE een belangrijke stap aan in zijn groeistrategie. Deze ontwikkeling omvat een uitbreiding van het huidige advertentiebereik van XITE en premium muzieklabel content, met de toevoeging van onder andere Vevo, Spinnin' Records en Qwest TV aan het netwerk.

De uitbreiding is strategisch gericht op advertentievertegenwoordiging en verstevigt de positie van XITE in de markt. "XITE groeit in razend tempo en we merken dat de vraag naar kwalitatieve Connected TV inventory inmiddels groter is dan het aanbod. Om onze adverteerders meer schaal te kunnen bieden, hebben we bewust gekozen voor sterke merken met een groot, kwalitatief bereik en premium brand safe content.” aldus Ingmar Rood, VP Global Advertising Sales bij XITE.

Brand lift studies

In een tijd waarin lineaire kijktijd afneemt, ervaart XITE een aanzienlijke groei in het bereik van haar interactieve TV-app en thematische FAST-kanalen. Rood: "Meer en meer adverteerders zetten Connected TV in om hun doelgroep op de meest impactvolle manier te bereiken. Door gericht te targeten op bijvoorbeeld leeftijd, tijd of muziekgenre worden campagnes relevanter en effectiever. Om meer inzicht te kunnen geven in het effect van CTV campagnes, biedt XITE sinds kort ook brand lift studies aan."

Met dit groeiende advertentienetwerk, dat binnenkort ook in andere Europese landen wordt uitgerold, bereikt XITE inmiddels miljoenen Nederlanders op het grote scherm. 


Bureaus

Marketing

Economisch